امام جمعه شهر های پردیس و رودهن گفت : ظرفیت های علمی ایران اسلامی در زمینه های مختلف با گداختگی در کوره داغ تحریم ها به فولادی سخت با عنوان پیشرفت در فناوری های متنوع تبدیل شده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به این موضوع که ایران اسلامی در حوزه صنعت دفاعی در مرز خود کفایی متوقف شده است ، گفت : تنها کالاهای استراتژیکی به منظور گردش چرخه تولید در این حوزه وارد کشور می شود .

وی با تاکید بر پیشرفت 95 درصدی ایران در صنعت تولید برق ، راه اندازی توربین های برق با مصرف انرژی را محصول این پیشرفت ها دانست وتصریح کرد : کشورمان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هم پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و بنادر امام و ماه شهر گواهی بر این حقایق می باشند .

امام جمعه شهر های پردیس و رودهن در مورد فاز های دیگر پیشرفت ایران اسلامی زیر سایه تحریم ها اضافه کرد : در حوزه تولید فولاد به مرز 14 میلیون تن و تولید سیمان به مرز 70 میلیون تن رسیده ایم که از این میزان تولید سیمان در کشور 50 میلیون تن آن در جهت تامین نیاز های داخلی مصرف می شود و 20 میلیون تن آن در راستای گردش چرخه اقتصادی کشور به دنیا صادر می شود .

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در خاتمه اظهار داشت : با توجه به افتتاح های مختلف و رونمایی از دستیابی به تکنولوژی در عرصه های مختلف ، حرکت های خو ب دولت نهم ودهم را در حوزه صادرات نباید فراموش کنیم . /س


برچسب ها: علمی ، ایران ، تحریم ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.