گزارش 2014 دیده بان حقوق بشر از تجاوز به عنف گسترده در زندان ها، تبعیض علیه رنگین پوستان، دستگیری به جرم بی خانمانی، وجود صدها هزار کودک کار در مزارع و قتل هدفمند غیرنظامیان در جهان توسط آمریکا پرده برداشته و ابراز نگرانی کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت دیده بان ، در این گزارش آمده است : 
ایالات متحده جامعه مدنی پر جنب‌وجوشی دارد و دارای رسانه‌هایی است که از حمایت‌های قانونی قدرتمندی برخوردارند. با این‌حال حقوق این جامعه مکرراً از طریق سوء‌استفاده‌های صورت‌گرفته مرتبط با دادرسی جنایی، مهاجرت، امنیت ملی و سیاست‌های مربوط به مواد مخدر ضایع شده است. در این حوزه‌ها قربانیان معمولا جزء آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه هستند؛ گروه‌هایی از قبیل: اقلیت‌های نژادی و قومی، مهاجرین، کودکان، کهنسالان، فقرا و زندانیان.

افشاگری سال 2013 در مورد جاسوسی گسترده دولت ، باعث ایجاد نگرانی در مورد نقض حق حریم خصوصی  افراد و آزادی بیان شد، امری که طوفانی از اعتراض بین‌المللی علیه اقدامات ایالات متحده به‌راه انداخت.

از طرفی هیچگاه وعده باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مورد بستن بازداشتگاه گوانتانامو عملی نشد و به دلیل عدم شفافیت، ارزیابی اجرای تعهد به اصلاحات ، در مورد کشتار هدفمند خارج از کشور، شامل کشتاری که در آن از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده، به سرانجامی نرسیده است. 

آمریکا دارای بیشترین جمعیت زندانی گزارش شده در جهان است و تعداد زندانیان آن تا پایان سال2011  به 2/2میلیون نفر می‌رسد.

سفید پوستان، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و لاتین‌ها، نرخ قابل مقایسه‌ای در استعمال مواد مخدر دارند، اما با سرعت بسیار متفاوتی دستگیر شده و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و زندانی می‌شوند. 

چون احتمال دارد  این افراد به صورت نامتناسبی سوابق جنایی داشته باشند، به همان نسبت احتمال بیشتری می رود که اعضای اقلیت‌های نژادی و قومی بیشتر از سفید پوستان تهمت و تبعیض‌های قانونی در اشتغال، مسکن، تحصیل، منافع عمومی، خدمات هیئت منصفه و حق رأی را تجربه کنند.

حدود 4 درصد از زندانیان ایالتی و فدرال، و 3 درصد از زندانیان دیگر گزارش می‌دهند که تجربه یک یا چند بار حادثه سوء استفاده جنسی در سال 2011 تا 2012 را داشته‌اند، وبسیاری از موارد گزارش نشده باقی مانده اند.

تعداد زیادی از افراد زندانی، شامل جوانان زیر هیجده سال، اغلب برای هفته‌ها یا ماه‌ها در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.در ماه ژوئیه ،حدود 30 هزار زندانی در زندان کالیفرنیا در اعتصاب غذا برای اعتراض به شرایط، شامل استفاده از سلول انفرادی شرکت کردند. سلول انفرادی طولانی مدت بر طبق قوانین بین‌الملل به عنوان بدرفتاری در نظر گرفته شده و می‌تواند شکنجه محسوب شود.

روش‌های برانگیزنده و همچنین مجازات‌ها به صورت سخت گیری‌های اقتصادی به شدت رو به افزایش است. در آرکانزاس، مستأجرینی که قادر به پرداخت اجاره‌بهای منزل خود نبوده‌اند، دچار پیگرد قانونی شده‌اند. 

در شهرهای سراسر ایالات متحده افراد بی خانمان مورد هدف بوده و طبق قانونی که ولگردی  ،نشستن و اشغال فضای عمومی را ممنوع می کند، دستگیر می‌شوند. 

تقریبا در همه حوزه‌های قضایی ایالات متحده ،تعداد قابل توجهی از مجرمان جوان در دادگاه بزرگسالان محاکمه شده و محکوم به تحمل حبس در زندان‌های بزرگسالان می‌شوند. 

همچنین جوانان محکوم به تحمل حکم های شدید دیگر حبس می‌شوند که عملکردی معادل حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط دارند،زیرا مدت اینگونه احکام بیش از متوسط طول عمر انسان است .

صدها هزار تن از کودکان در مزارع آمریکا کار می کنند و میلیون‌ها نفر از کارگران ایالات متحده، از جمله پدرها و مادران نوزادان، به دلیل وجود قوانین ضعیف یا نبود قانون در مورد مرخصی‌های با حقوق ،مساعدت برای تغذیه با شیر مادر و تبعیض علیه کارگران مسئول خانوار آسیب می بینند. 

عفونت ایدز (HIV) در ایالات متحده همچنان به صورت نامتناسبی بر جوامع اقلیت تأثیر می گذارد .

در ماه ژانویه دیده‌بان حقوق بشر به تفصیل ناکافی بودن پاسخ پلیس به تجاوزات جنسی در ناحیه کلمبیا را با هدف ایجاد اصلاحات در روش پلیس در اینگونه موارد گزارش داد. 

زنان و مردان نظامی همچنان با سطح خشونت جنسی بالایی رو برو هستند. دولت تخمین می زند که 26هزار تجاوز جنسی در ارتش در سال 2012 صورت گرفت و داده‌های وزارت دفاع نشان می‌دهد که 62 درصد از کسانی که این تجاوز‌ها را گزارش داده‌اند، مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. 

بازداشت نامحدود و بدون اتهام و یا محاکمه بازداشت‌شدگان در گوانتانامو وارد دوازدهمین سال خود شد، با 162 نفر بازداشتی باقی مانده در مرکز ،82 تن از آنها برای انتقال به خانه یا کشور ثالث توسط یک گروه ضربت بین سازمانی از سال 2009 پاکسازی شده اند .

اسناد طبقه‌بندی شده توسط آژانس امنیت ملی سابق به بیرون درز کرده و به دست روزنامه‌نگاران رسید، ادوارد اسنودن، پیمانکار، نشان داد که ایالات متحده به صورت مخفیانه از قدرت نظارت که از طریق کنگره برای جلوگیری از حملات تروریستی اعطا شده بود، برای ذخیره سیستماتیک جریان عظیمی از اطلاعات شامل ایمیل‌ها، تحقیقات اینترنتی، اطلاعات تلفنی و دیگر اسناد، از شرکت‌ها و گروه‌های ارتباطی واقع در ایالات متحده یا خارج از کشور ،گاهی اوقات با کمک دولت های خارجی ،استفاده کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار