اتریش دارایی های 18 اوکراینی را به درخواست دولت انتقالی کیف توقیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مطلب را وزارت امور خارجه اتریش بامداد امروز جمعه در وین اعلام کرد.

افرادی که دارایی های آنها توقیف شده اما اسامی آنها مشخص نیست به لطمه به حقوق بشر و فساد مظنون هستند.

اتحادیه اروپا 20 فوریه تصمیم گرفته بود مجازاتهای هدفمندی از جمله مواردی مانند ممنوعیت صدور روادید و توقیف اموال بر ضد فهرستی از شخصیتهای نزدیک به ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری مخلوع اوکراین اعمال کند.
اتریش روز جمعه اعلام کرد در نظر دارد تا قبل از اجرای تدابیر اتحادیه اروپا ، یک اقدام امنیتی موقتی در این زمینه اتخاذ نماید.

یک وزیر اتریشی نیز روز 19 فوریه درباره انسداد حسابهای بانکی ثروتمندان اوکراین در اتریش در اقدامی مشابه با خشونتهای صورت گرفته در کیف اظهار نظر کرده بود.

سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش این هفته از درخواست شبکه دولتی ORF برای انتشار اسامی افرادی که احتمال می رود مجازات شوند خبر داده بود.

وی گفته بود : « متاسفانه ما نمی توانیم اسامی افرادی را که در فهرست اتحادیه اروپا وجود دارد ارائه کنیم اما اسامی موجود است که مرتب در رسانه ها درباره آنها صحبت می شود.»

اسامی میکولا آزاروف نخست وزیر سابق اوکراین که پس از استعفا در ماه ژانویه سفر کوتاهی به وین انجام داد و همچنین آندره کلیوئف رئیس سابق نهاد ریاست جمهوری مرتب در رسانه های اتریش به خاطر دارایی های خود آنها یا نزدیکانشان در کشور اتریش ذکر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار