مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاشت 100 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی اشرف منصوری گفت: با توجه به نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند ماه) رئوس برنامه های این هفته با شعار «منابع طبیعی با مردم برای مردم» و اقدامات در نظر گرفته شده، طبق روزشمار پیش بینی شده است.

وی 15 اسفندماه نخستین روز هفته منابع طبیعی را «جشن درختکاری» عنوان کرد و گفت: در این روز مراسم درختکاری با حضور مسئولان و عموم مردم در کارخانه سیمان سامان برگزار و پروژه باغات قصر شیرین با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان افتتاح می شود.

منصوری افزود: روز دوم این هفته «منابع طبیعی، نعمت الهی» نام گذاری شده و دیدار با امام جمعه شهر کرمانشاه در مسجد جامع، شرکت در نماز جمعه و توزیع نهال در 20 پارک شهر کرمانشاه از جمله برنامه های این روز است.

منصوری خاطرنشان کرد: سومین روز این هفته «منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت» نام‌گذاری شده و در جاده خروجی شهر به‌سمت سنندج، بوستان شهدا با کاشت 9800 اصله درختبه عنوان نماد9800 شهید استان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

وی روز چهارم هفته منابع طبیعی را «منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد» نام نهاد و افزود: در این روز برنامه ترویج درختکاری توسط سازمان‌های دولتی (شهرداری، تربیت بدنی، ثبت احوال، حوزه هنری) در سراب قنبر شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مسئول درختکاری در پالایشگاه آناهیتا و ترویج انجمن همیاران طبیعت را از جمله مراسم روز پنجم هفته منابع طبیعی که «منابع طبیعی، آموزش و پژوهش» نام گذاری شده، عنوان کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از روز ششم این هفته با عنوان «منابع طبیعی، رسالتی فرهنگی» یاد کرد و افزود: در روز ششم اداره کل منابع طبیعی هم‌اندیشی با تشکل‌های زیست‌محیطی و اعطا اسناد طرح‌های مرتعداری 6 هزار و 819 هکتار را در برنامه‌های خود جای داده است.

منصوری ادامه داد: «قانون، حفاظت پایدار» نام آخرین روز از هفته منابع طبیعی بوده و طبیعت گردی همراه با مانور نیروهای حفاظت از جمله برنامه های این روز است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نهال ، مناسبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.