متخصصان گردشگری در ایام نوروز با استقرار در مجموعه تاریخی تخت جمشید ، اطلاعات تخصصی به گردشگران ارایه می دهند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر اجرایی پایگاه جهانی تخت جمشید گفـت: این افراد که درباره این مجموعه تاریخی اطلاعات کافی و تخصصی دارند به گردشگرانی که درباره آثار موجود در تخت جمشید سوالی داشته باشند اطلاعات لازم را ارایه می کنند.

مسعود رضایی منفرد افزود: همیاران میراث فرهنگی نیز برای ارتقا فرهنگ گردشگری و حفظ میراث تاریخی برای کودکان در این مجموعه تاریخی مستقر هستند تا افراد را در این بنای جهانی راهنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به عنوان میراث جهانی هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور است ادامه داد : در ایام نوروز نمایشگاههای صنایع دستی ، عکس و مردم شناسی در تخت جمشید برپا است تا گردشگران با گوشه ای از فرهنگ و تاریخ فارس آشنا شوند.

رضایی منفرد همچنین از برگزارنشدن مراسم آغاز تحویل سال در تخت جمشید بدلیل بزرگداشت ایام فاطمیه و شب هنگام بودن تحویل سال در این مکان خبر داد. تخت جمشید ، پایتخت داریوش بزرگ ، به لحاظ وسعت، عظمت و شکوه، مهمترین مجموعه باستانی هخامنشی در ایران و یکی از برترین مجموعه های تاریخی جهان است.

این بنا در زمان داریوش اول از پادشاهان هخامنشی در سال 518 قبل از میلاد به عنوان پایتختی آئینی در جلگه مرودشت، با 135 هزار متر مربع وسعت ، بر دامنه کوه مقدس رحمت (کوه مهر) بنا شد و ساخت آن 120 سال طول کشید.

این مکان تاریخی در فاصله 50 کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.