رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به شکل گیری گروه عملیاتی در دانشگاه‌های کشور به منظور برگزاری همایش‌هایی با همکاری دانشگاه‌های مختلف و مراکز حوزوی، گفت: اولین همایش نقش دانشگاه‌ها در هندسه قدرت جهانی بود که سال گذشته در دانشگاه عالی دفاع ملی با شکرکت حدود ۱۱۶ مرکز دانشگاهی و حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "ابراهیم حسن بیگی" رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در نشست خبری که به منظور برگزاری همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی صبح امروز (یکشنبه ۱۱ اسفند ماه) در دانشگاه عالی دفاع ملی انجام شد، اظهار داشت: پس از بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه و مراکز حوزوی در سال ۹۱ مبنی بر اینکه دانشگاه و روسای اساتید و مراکز حوزوی نقش اساسی در هندسه قدرت جهانی دارند، دانشگاه دفاع ملی این توفیق را پیدا کرد تا حرکتی برای عملیاتی شدن تدبیر مقام معظم رهبری انجام دهد.  
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به شکل گیری گروه عملیاتی در دانشگاه‌های کشور به منظور برگزاری همایش‌هایی با همکاری دانشگاه‌های مختلف و مراکز حوزوی، افزود: اولین همایش نقش دانشگاه‌ها در هندسه قدرت جهانی بود که سال گذشته در دانشگاه عالی دفاع ملی با شکرکت حدود ۱۱۶ مرکز دانشگاهی و حوزوی برگزار شد.
 
حسن بیگی ادامه داد: دومین همایش بنا به تدبیر "علی اکبر ولایتی" نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با عنوان بین المللی قرار است در روزهای بیستم و بیست و یکم اسفندماه سال جاری برگزار شود.  
 
وی با بیان اینکه کمیته‌های علمی و تخصصی با همکاری سازمان‌های مرتبط با مسائل علمی و فرهنگی برای اجرای همایش مذکور ترتیب داده شده‌اند، اضافه کرد: هسته اصلی برگزاری این همایش، دانشگاه عالی دفاع ملی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی بیداری اسلامی هستند.  
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مراکز علمی اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین ۶۷ دانشگاه مستمرا در جلسات علمی_ پژوهشی شرکت می‌کنند و به دلیل اینکه محوریت با دانشگاه عالی دفاع ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک است، بنابراین نوع بررسی‌ها نیز راهبردی است.  
 
حسن بیگی اظهار داشت: قرار بر این شد محور همایش با نگاه راهبردی طراحی شود بنابراین نقاط ضعف، قوت و تهدیدهای جهان اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و در ۶ محور سازماندهی شده است.  
 
وی خروجی بررسی‌ها را عملیاتی شدن تصمیمات دانشگاه‌ها و مقالات پژوهشی، همچنین کتابهایی با عنوان مقالات منتخب بیش از ۱۰۴ مقاله دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور دانست و افزود: ۴۸ نشست تخصصی را دانشگاه‌های مشارکت کننده برعهده گرفته‌اند که ۳۱ نشست آن در شهرستان تهران به ویژه شهر قم برگزار شده و مابقی نشست‌ها نیز در سه روز آینده برگزار می‌شود.  
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه کتاب‌ها، چکیده مقالات و مجلات علمی_ پژوهشی که برخی در سال گذشته تبیین شده‌اند در همایش مذکور تقدیم شرکت کنندگان خواهد شد، بیان داشت: روز همایش مقالات و سخنرانی‌های علمی با ترتیبی از میهمانان داخلی و خارجی به دعوت شورای عالی بیداری اسلامی پیش بینی شده است، همچنین نشست‌هایی را برای روز سوم همایش ۲۱ اسفند با حضور این میهمانان پیش بینی کرده‌ایم.

حسن بیگی اظهار داشت: ۶ مقاله علمی_ پژوهشی در بعدازظهر روز اول همایش و ۶ سخنرانی از مقامات خارجی برگزار خواهد شد، همچنین ۶ نشست هم روز دوم حاصل مطالعات، مقاله‌ها و نشست‌هایی است که در دانشگاه‌های مختلف انجام شده که هر نشست برعهده هرکدام از دانشگاه‌های شرکت کننده است؛ این نشست‌ها با اهداف همایش مذکور منطبق است.  
 
وی در ادامه این نشست با اشاره به نقش تاثیرگذاری بیداری اسلامی در جهان اضافه کرد: دنیا در حال تغییر است، نظام جهانی نیز در حال شکل گیری است و این در حالی است که در صحنه‌های مختلف افول قدرت استکباری آمریکا را نظاره خواهیم کرد.  
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: استکبار فکر می‌کرد که نظام تک قطبی پس از فروپاشی شوروی ایجاد خواهد کرد، اما امروزه منظومه‌ای از قدرت‌های آسیای فردی شکل می‌گیرد که قطعا یکی از قدرت‌های تعیین کننده آینده جهان است، بنابراین بایستی نقش تاریخی خود را با حضور نهضت بیداری اسلامی در شکل گیری این جهان جدید اثبات کنیم.  
 

انتهای پیام/
برچسب ها: مراکز ، دانشگاه ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار