معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتقاء جایگاه سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،"احمد تویسرکانی" با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و تغییر انتظارات متقاضیان، اظهارداشت: نیازمند تحول جدی در ارائه خدمات به شهروندان هستیم و این امر با استفاده از فناوری‌های نوین و گذر از شیوه‌های سنتی میسر خواهد شد.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه ارتقاء جایگاه سردفتری در گرو افزایش اعتماد عمومی و ارتقاء رضایتمندی متقاضیان است؛ یکی از راه‌های کسب آن را اصلاح فرآیندها و افزایش سرعت و صحت در ارائه خدمات به مراجعان دانست و تاکید کرد: باید فرآیندهای زائد حذف و شیوه‌های اصلاح شده با اتکا به فناوری‌های جدید جایگزین آن شود.

وی تصریح کرد: حذف اوراق بهادار یکی از مهمترین اقداماتی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همین راستا انجام داده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مناسب انجام امور در سامانه ثبت الکترونیک اسناد ادامه داد: ثبت الکترونیک اسناد رسمی یکی از امور مهمی بود که امسال توانستیم آن را اجرایی کنیم و این طرح آثار ملی بسیار ارزشمندی در حوزه شفاف سازی و تسریع و تسهیل امور مراجعان ایفا نموده و انشاءالله در آینده آثار مثبت آن بیش از پیش نمایان خواهد گشت.

معاون قوه قضائیه در پایان بر تسریع در شکل گیری کانون سردفتران اسناد رسمی استان کرمانشاه تاکید کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه رؤسای جوامع سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان کرمانشاه ضمن بیان مطالب خود بطور جداگانه از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بهبود سیستم‌ها به منظور بهینه سازی خدمت رسانی به مردم و ارتقاء جایگاه سردفتران قدردانی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار