هم اکنون 126 هزار هکتار جنگل دست کاشت در خراسان جنوبی وجود دارد

وجود 126 هزار هکتار جنگل دست کاشت در خراسان جنوبی

هم اکنون 126 هزار هکتار جنگل دست کاشت در خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ، مساحت جنگل‌های دست کاشت را 126هزار هکتار اعلام کرد و افزود: گونه‌های استان از نوع بنه، بادمشک، انجیر وحشی و ارغوان است.

شریفی با اشاره به اینکه جنگل‌های استان از دو نوع تنک و نیمه انبوه است، تصریح کرد: 63 هزار هکتار جنگل‌های تنک و بالغ بر3 هزار هکتار از نوع نیمه انبوه است.

وی گفت: بیش از 635 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد که 4.4 درصد عرصه‌های استان و 4.5 درصد جنگل‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه به اینکه هشت پارک‌ جنگلی به مساحت 280 هکتار در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد:130 هکتار فضای سبز و دو نهالستان به مساحت 57 هکتار در استان وجود دارد.

شریفی از وجود هشت ذخیره‌گاه جنگلی به مساحت 29 هزار هکتار در استان خبر داد و نهال کاری، بذرکاری و احداث هلالی آبگیر را از جمله اقدامات احیای جنگل‌ها عنوان کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات برای نگهداری فضای سبز و توسعه جنگل‌ها پایین است، یادآور شد: امسال بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار داریم که کمتر از 10 درصد تخصیص یافته است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.