مدیر کل محیط زیست استان از بازدید به صورت رایگان جهت عموم مردم از موزه تاریخ طبیعی استان همدان به مناسبت روز جهانی حیات وحش خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ محمدپور گفت : در سال2013 سازمان ملل روز سوم مارس مصادف با 12 اسفند را به عنوان روز جهانی حیات وحش معرفی نموده .
وی ادامه داد : کشور ایران به لحاظ تنوع جغرافیایی و اقلیمی خود دارای تنوع گونه ای بسیار ارزشمندی است و بر اساس آخرین بررسی 1140 گونه جانوری اعم از پستاندار-پرنده – خزنده -دو زیست و ماهیان آب های داخلی شناسایی شده که از این تعداد در مجموع 292 گونه بر اساس مطالعات و مشاهدات سرشماری های سالانه در استان همدان شناسایی شده اند که حدود 25 درصد تنوع زیستی کشور را شامل می شود.
 محمدپور با بیان اینکه  وجود تنوع گونه ای قابل ملاحظه در استان همدان ، جایگاه ویژه ای در کشور به این استان اختصاص یافته است افزود : برای آگاهی و اطلاع مردم از حیات وحش استان ، اداره کل حفاظت محیط زیست با هماهنگی دانشگاه بوعلی سینا بازدید از موزه تاریخ طبیعی را که زیر مجموعه دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا است در روز 12 و 13 اسفند برای بازدید عموم رایگان اعلام کرده است./س
برچسب ها: موزه ، تاریخ ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.