عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران نشان‌دهنده آن است که گزارشگر حقوق‌بشر آمریکایی که از حقوق بشر خبر تهیه می‌کند، خبر ندارد که ایران در کجا قرار دارد و ملت آن چگونه ملتی است.

"عوض حیدرپور شهرضایی" نماینده مردم شهرضا و سمیرم سفلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به گزارش سالانه حقوق بشر وزارت‌خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر و نبود آزادی بیان و مطبوعات در ایران اظهار داشت: بیان اینگونه گزارشات نشان‌دهنده آن است که گزارشگر حقوق‌بشر آمریکایی که از حقوق بشر خبر تهیه می‌کند، خبر ندارد که ایران در کجا قرار دارد و ملت آن چگونه ملتی است. 
 
وی افزود: برداشت من از این گزارش این است که آمریکایی‌ها اطلاعات خود را از کسانی می‌شنوند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از کشور خارج شده‌اند و هیچ خبری از وضعیت کنونی، داخلی جمهوری اسلامی ایران ندارند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: به حمدالله در کوچک‌ترین شهرهای جمهوری اسلامی ایران نیز روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های متعددی داریم که هیچگونه محدودیتی برای بیان مطالبشان وجود ندارد. 

حیدرپور افزود: در فصل سوم قانون اساسی مباحث مربوط به آزادی بیان به صورت شفاف مطرح شده و این درحالی است که هرکشوری در جهان دارای خطوط قرمزی است که همه باید آن خطوط قرمز را رعایت کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطر نشان کرد: اهل قلم، اهل کلام، سخنرانان و اهل سایت‌های مجازی در ایران کاملا آزادی بیان دارند و ما در جمهوری اسلامی احساسی نمی‌کنیم که محدودیتی در آزادی بیان داریم و یا اینکه نتوانیم حرف خود را بزنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیروزی ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومی
۱۹:۴۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار