چهره‌های سیاسی نسبت به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود کشورهای مختلف از جمله ایران را به نقض موازین حقوق بشر متهم کرد.

در قسمتی از این گزارش آمده است: "قانون اساسي  آزادي بيان را محدود کرده است که شامل اعضاي مطبوعات هم مي‌شود."

نظر به اهمیت این خبر باشگاه خبرنگاران واکنش چهره‌های سیاسی به این مهم را جمع آوری کرده که در زیر می‌خوانید:


انبارلویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ترویج نقض آزادی بیان و قلم در ایران بهانه‌ای برای مداخله قدرت‌های جهانی/ جریانات داخلی بهانه به دست بیگانگان ندهند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موضوع نقض آزادی بیان و قلم در ایران بهانه‌ای برای مداخله قدرت‌های جهانی در امور داخلی ما است که منابع ما را اینگونه به غارت می‌برند.



"محمدکاظم انبارلوئی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر و "نبود آزادی بیان و مطبوعات در ایران"، اظهار داشت: اگر آزادی قلم و بیان در ایران وجود نداشت، پس روزنامه‌ها، مجلات و هفته نامه‌هایی که امروزه رکورد عظیمی در جهان در نوع و تنوع تیراژ دارند از کجاست؟  
 
وی ادامه داد: اگر آزادی بیان و قلم در ایران وجود ندارد، پس چرا روزنامه نگارانی که در هر نشریه‌ای بیکار شدند، بلافاصله در نشریه دیگری مشغول به کارند؟   
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی فلسفه تعطیلی برخی روزنامه‌ها را انگیزه برخی روزنامه نگاران برای پناهنده شدن در خارج از کشور عنوان کرد و افزود: برخی از روزنامه نگاران ایرانی به بهانه پناهنده شدن مطالبی می‌نویسند که نشریه را تعطیل کند و برای اینکه کارنامه‌ای درخشان برای عرضه به خارج از کشور داشته باشند، اینگونه مطالب را می‌نویسند تا در رسانه‌های آنجا مشغول به کار شوند.
 
انبارلوئی با بیان اینکه برخی روزنامه نگاران ایرانی با "بی‌بی سی" و "رادیو آمریکا"، همچنین ارتش رسانه‌ای غرب در ارتباط مستقیم هستند، افزود: این روزنامه نگاران به نوعی بایستی وفاداری خود را به غرب نشان دهند تا اجازه اشتغال در آنجا را داشته باشند، اینگونه که آن‌ها در ایران مامورند تا به ارزش‌ها و مقدسات پذیرفته شده از سوی مردم اهانت کنند.   
 
وی ادامه داد: اهانت آن‌ها به ارزش‌های اسلامی طبق قانون برخورد با روزنامه را منجر می‌شود و زمانی که نشریه مربوطه تعطیل شد، بخشی از این نیرو‌ها در خارج از کشور بکار گرفته شده و بخشی از آن‌ها در ایران از سوی آن‌ها تامین می‌شود.   
 
مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به منابع درآمدی روزنامه‌های پایتخت که بعضا سالم و برخی از آن‌ها ناسالم است، تصریح کرد: تجربه‌ای در دوران اصلاحات داریم و آن اینکه شمار زیادی از روزنامه نگارانی که در این دوران قلم می‌زدند، اکنون جذب سرویس‌های اطلاعاتی، امنیتی و رسانه‌ای غرب در خارج از کشور شده‌اند.   
 
وی به "فریبا مهاجر" از روزنامه نگاران اصلاح طلب که عضو انجمن آزادی مطبوعات نیز بود، اشاره و تاکید کرد: "مهاجر" رسما در رادیو فردا مشغول به کار شد و آنقدر در کارش حماقت به خرج داد که نتوانست همکاری خود با آمریکا را از نظر مردم مخفی نگه‌ دارد.   
 
انبارلوئی با بیان اینکه "غرب" به دنبال تدارک پرونده قطور از نقض حقوق بشر ایران در سازمان ملل است، اضافه کرد: آن‌ها می‌دانند که در ایران اهانت به اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است، اما می‌نویسند و درج می‌کنند و روزنامه نگاران ما برای اینکه کارنامه خیانت خود به ملت و منافع عمومی را افزایش دهند، به دست آن‌ها بهانه می‌دهند.   
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ابراز تاسف از اینکه برخی جریانات سیاسی و خائن به ملت در تدارک بهانه دادن به بیگانگان برای نقض حقوق بشر هستند، خاطرنشان کرد: البته حقوقی وجود ندارد که قابل نقض کردن باشد، آن‌ها قانون اساسی و مواضع اصولی اسلام را زیرپا می‌گذارند. 
 
انبارلوئی با بیان اینکه کسی که به خداوند و مقدسات اسلامی اهانت می‌کنند و حکم انسانی را غیر انسانی می‌دانند، حقوق یک ملت مسلمان را نقض کرده است، خاطر نشان کرد: موضوع نقض آزادی بیان و قلم در ایران بهانه‌ای برای مداخله قدرت‌های جهانی در امور داخلی ما است که منابع ما را اینگونه به غارت می‌برند.


آلیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تکثر نشریات بر گستره وسیع آزادی بیان در ایران صحه می‌گذارد/ گزارش وزارت خارجه‌آمریکا وجاهت قانونی ندارد

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با بیان اینکه تکثر نشریات بر گستره وسیع آزادی بیان در ایران صحه می‌گذارد، گفت: گزارش وزارت خارجه آمریکا هیچ‌گونه وجاهت قانونی نداشته و بحث حقوق بشر پروژه جدید غرب برای افزایش فشارها علیه ایران است.



"فاطمه آلیا" نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر و محدودیت آزادی بیان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در فصل سوم قانون اساسی مباحث مربوط به آزادی بیان به صورت شفاف مطرح شده، ضمن آنکه اقلیت‌های شناخته شده و رسمی مذهبی در کشورمان نیز در برگزاری رسوم خاص خود آزاد هستند.

آلیا تاکید کرد: در قانون اساسی به حقوق اقلیت‌ها اشاره شده است و این در حالی است که در اروپا و آمریکا اقلیت مسلمان همواره از حقوق خود محروم بوده‌اند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تکثر نشریات بر گستره وسیع آزادی بیان در ایران صحه می‌گذارد،  تصریح کرد: این گزارش کاملا مغرضانه است و براساس فشار لابی‌های صهیونیستی و فرقه‌های تروریستی مانند فرقه منافقین تهیه می‌شود.
 
آلیا با تاکید بر اینکه آزادی بیان به معنای کامل در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت: از آنجایی که فشارهای مرتبط با فناوری هسته‌ای کاهش یافته، نقشه و پروژه دشمنان ما روی مباحث حقوق بشری متمرکز شده است لذا طرح مواردی از این دست بهانه‌جویی برای ادامه پروژه اسلام‌هراسی و ایران هراسی است.


حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

 گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا  با وجود محدودیت‌های موجود در این کشور مضحک است/ آزادی بیان در چارچوب شرع معنا دارد

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم گفت: ادعای وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود با توجه به محدودیت‌های موجود در این کشور، شنود تلفن، کشتار، حقوق بشر، آزادی و دخالت در امور سیاسی مردم بسیار مضحک به نظر می‌رسد.



"حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به  گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر محدود بودن آزادی بیان در قانون اساسی ایران اظهار داشت: این گزارش ارزش این را ندارد که ما بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.  

وی در ادامه افزود: ادعای وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود با توجه به محدودیت‌های موجود در این کشور، شنود تلفن، کشتار، حقوق بشر، آزادی و دخالت در امور سیاسی مردم بسیار مضحک به نظر می‌رسد.   
 
رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: برخی‌ها کوچکتر از آن هستند که بخواهند در مورد حقوق بشر و آزادی بیان در ایران صحبت کنند.   
 
حجت‌الاسلام رهبر افزود: ما محدوده‌های شرعی داریم و آزادی بیان در چارچوب شرع معنا پیدا خواهد کرد که هر کشوری برای خود چارچوب و خط قرمزهایی دارد که ما نیز از این امر مستثنی نیستیم.   
 
رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: رعایت حدود و حقوق انسانی باید در قالب چارچوبهای مذکور قرار گیرد و ما هیچ اعتنایی به چنین حرفهایی نمی‌کنیم.


غضنفرآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نادیده گرفتن قانون به بهانه آزادی حق هیچ کس نیست/ هجمه غرب به بهانه‌ نقض حقوق بشر در ایران

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: غربی‌ها می‌خواهند به بهانه حقوق بشر همه چیز ما را مورد حمله قرار دهند، اما مکر و دروغ پردازی‌های آن‌ها برای ما روشن است.


 
موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر، اظهار داشت : آزادی بیان مطرح شده با آزادی بیانی که ما در قانون اساسی و شریعت و مکتب خود داریم، متفاوت است.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه آزادی بیان در قانون اساسی واضح، روشن و شفاف بیان شده است، ادامه داد: در هر کجای دنیا خطوط قرمزی وجود دارد که همه به رعایت آن خطوط قرمز ملزم هستند و در کشور ما نیز شریعت و قانون اساسی خطوط قرمزی را مشخص می‌کند که همه باید حد و مرز آن را رعایت کنند.

غضنفرآبادی تاکید کرد: آزادي در نظام اسلامي در حد رعایت قانون و شریعت معتبر است و كسي نمي‌تواند به بهانه آزادي، قانون را ناديده گرفت.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تحت پوشش آزادی بیان نمی‌توان به همه چیز توهین کرد، گفت: غربی‌ها می‌خواهند به بهانه حقوق بشر همه چیز ما را مورد هجمه قرار دهند، اما مکر و دروغ پردازی‌های آن‌ها برای ما روشن است.


آیت‌الله حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بیگانگان حق دخالت در امور داخلی و قانونی جمهوری اسلامی را ندارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیگانگان حق دخالت در امور داخلی و قانونی جمهوری اسلامی را ندارند، گفت: در هیچ کجای دنیا آزادی‌های جمهوری اسلامی وجود ندارد و حتی آنها به اندازه ما اجازه ابراز نظرات خود را ندارند.



"آیت‌الله محسن حیدری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر و "نبود آزادی بیان و مطبوعات در ایران"اظهار داشت:‌ این ادعاها علیه ایران فاقد هرگونه ارزش حقوقی و قانونی است چراکه عداوت و کینه‌های استکبار جهانی نسبت به ملت و نظام جمهوری اسلامی تمامی ندارد و بعد از به بن‌بست رسیدن آنها در مسئله هسته‌ای، دست به دامان پروژه‌های دیگری همچون حقوق بشر در ایران شده‌اند تا از طریق مسئله‌ای که هیچ استناد و وجود خارجی ندارد بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. 

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استقلال جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: پایبندی و عمل به قانون اساسی و تاکید به حدود آزادی‌های مشخص شده در آن از موضوعات مهمی است که برای ما به عنوان اصلی اساسی قرار دارد و کسانی که در استفاده از آزادی‌های بیان و آزادی مطبوعات تخلفاتی را مرتکب شوند قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.  
 
آیت‌الله حیدری ادامه داد: نقض قوانین جمهوری اسلامی در قالب آزادی بیان، قطعا با برخورد قوه قضاییه در چارچوب قانون مواجه خواهد شد که به عنوان مثال می‌توان به هتاکی برخی از روزنامه‌ها به مقدسات اسلامی اشاره داشت.  
 
وی با بیان اینکه بیگانگان حق دخالت در امور داخلی و قانونی جمهوری اسلامی را ندارند، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا آزادی‌های جمهوری اسلامی وجود ندارد و حتی آنها به اندازه ما اجازه ابراز نظرات خود را ندارند تا جایی که هرگونه نقد و صحبت درباره هولوکاست و صهیونیست‌ها برای غربی‌ها غیرقابل تحمل است.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر روزنامه‌نگاری مطلبی را در تمجید از جمهوری اسلامی در رسانه‌های غربی منتشر کند، سریعا آن روزنامه را تعطیل می‌کنند و البته نمونه بارز آن را در انتشار مطلبی از یک روزنامه‌نگار مسلمان فرانسوی در تمجید از جمهوری اسلامی ایران می‌توان مشاهده کرد.  
 
آیت‌الله حیدری گفت: غربی‌ها اول مشکلات آزادی بیان خود را حل کنند سپس نسبت به آزادی مطبوعات در ایران به اظهارنظر بپردازند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار