امروز دوشنبه 12 اسفند 1392 هجری شمسی برابر با سه مارس 2014 میلادی و اول جمادی الاول 1435 هجری قمری است.51 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری برگ زیتون طلا به همت فدراسیون وزنه برداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 63 سال پیش در چنین روزی، در مسابقات کشتی آذربایجان جهان در فنلاند " محمود ملا قاسمی"  در وزن اول و " غلامرضا تختی" در وزن ششم مدال نقره گرفتند " مهدی یعقوبی"  و عبداله مجتبوی‌ به ترتیب در وزن‌های دوم و پنجم به مقام سوم جهان رسیدند.

 54 سال پیش در چنین روزی، مسابقه ی دو صحرا نوردی قهرمانی ایران در تهران برگزار شد و تیم‌های فارس، تهران و مشهد به ترتیب اول تا سوم شدند.

 در تیم فارس جعفر راستی، کاظم راستی ، احمد میر حسینی، سیروس ایزدی و باقر جولی زاده عضویت داشتند.

 51 سال پیش در چنین روزی،  مسابقات وزنه برداری برگ زیتون طلا به همت فدراسیون وزنه برداری و مجله کیهان ورزشی در دسته‌ی سبک وزن با شرکت 32 نفر برگزار شد که در نهایت عبداله‌ عطایی از تهران به مقام اول رسید و دانیال گبر گیز‌ و اکبر رهسپاری از تهران دوم و سوم شدند.

 48 سال پیش در چنین روزی، فدراسیون فوتبال اعضای تیم ملی فوتبال ایران را معرفی کرد.

حمید جاسمیان، هور خانکی، همایون بهزادی و وطن خواه از تیم شاهین ، اصلی، طالبیف شاهرخی، افتخاری و امینی خواه از تیم دارایی و محمود یاوری،‌فرامرز ظلی از تیم پاس، داریوش مصطفوی و علی میرزایی از تیم تهران جوان عرب، اسماعیلی ، نیرلو، و مالکی از تیم عقاب ، جباری از استقلال ،‌نادر لطیفی از تیم شعاع و منصور امیر آصفی از تیم کیان برای عضویت در تیم ملی ایران انتخاب شد.

 47 سال پیش در چنین روزی ،‌ در مسابقات مقدماتی فوتبال ارتش‌‌های جهان تیم ارتش ایران و عراق در مسابقه برگشت که در ایران به داوری " پتروس" از یونان برگزار شد برابر هم قرار گرفتند وتیم ارتش عراق، تیم ارتش ایران را بانتیجه یک برصفر مغلوب کرد. این مسابقه را 20 هزار تماشاگر از نزدیک دیدند و با این شکست تیم ارتش ایران را صعود به دور بعد باز ماند.

درتیم ارتش ایران ظلی، عرب، رنجبر، حسن حبیبی، امینی‌خواه، یاوری، جباری، میرزا حسن، بهرزادی و طالبی بازی کردند.

45 سال پیش در چنین روزی، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی ایران در بخش دو نفره مردان برگزار شد.

تیم امیر احتشام زاده و هوشنگ بزرگ زاده مقام نخست این رقابت‌ها را به دست آوردند وتیم فرخ سنجری و وهاب زاده از تهران مقام دوم را کسب کردند.

41 سال پیش در چنین روزی مسابقات بین المللی کشتی فرنگی در شوروی برگزار شد.

در این مسابقات تیم ایران، دو مدال نقره به دست آورد و جام اخلاق این مسابقات را نیز کسب کرد.

"رحیم علی آبادی" ومهدی حوریا دو مدال نقره به دست آوردند و جمشیید نوشاد به مقام چهارم این رقابت‌ها دست یافت.

40 سال پیش در چنین روزی ، چهاردهمین دوره مسابقه‌ی شمشیر بازی قهرمانی جوانان ایران با شرکت 68 ورزشکار از 6 استان در تالار شمشیربازی امجدیه برگزار شد.

در فلوره "احد دره نژاد" از خوزستان در اپه " بیژن سرهنگ پور" از اصفهان ودر سابر " احد اسکندرپور" از تهران مقام‌های نخست رابه دست آوردند.

در رده بندی تیمی، تیم خوزستان با 28 امتیاز اول، تهران با 21 امتیاز دوم و تیم کرمانشاه با 14 امتیاز سوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فنلاند ، نقره ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار