استاندار کرمان از افزایش تعامل و همکاریهای مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کرمان با استانهای کربلای معلی و نجف اشرف عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد همکاری های کرمان با نجف اشرف و کربلای معلی که در استانداری کرمان برگزار شد ، گفت: استانداران کربلای معلی و نجف اشرف اعلام آمادگی کرده اند تا زمینه ی فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و ارائه خدمات مهندسی و کشاورزی بین استان کرمان با این دو استان فراهم شود.

وی از تشکیل ستاد همکاری های بین کرمان با استانهای کربلای معلی و نجف اشرف خبر داد و افزود: مدیران اجرایی استان،مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان صنعت،معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی،اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این ستاد عضو هستند.

رزم حسینی با اعلام اینکه از استانداران کربلای معلی و نجف اشرف برای حضور در کرمان ، دعوت شده است ، تأکید کرد: این ستاد باید با تشکیل 3 کارگروه گردشگری و صنایع دستی، کارگروه اقتصادی و کارگروه کشاورزی طرح هایی را برای ارائه به استانداران نجف و کربلا آماده کند.

وی مسئولیت کارگروه گردشگری و صنایع دستی را به مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، کارگروه اقتصادی را به رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارگروه کشاورزی را به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان واگذار کرد.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: اشتراکات مذهبی و فرهنگی بسیاری بین مردم کرمان و استان های کربلای معلی و نجف اشرف وجود دارد که ، همین موضوع ، اهمیت گسترش و توسعه این همکاری ها را دو چندان می کند.

استاندار کرمان از افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در 19 اسفند امسال در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این دفتر می تواند خدمات شایسته ای را در این زمینه ارائه کند.

وی به افتتاح فرودگاه جیرفت در سال آینده اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این فرودگاه محصولات کشاورزی با کیفیت و مرغوب جنوب استان کرمان ، به این دو استان کشورعراق صادر می شود.

رزم حسینی افزود: در نخستین گام ، در سه ماه آینده ، نمایشگاه دائمی برای عرضه صنایع دستی مانند فرش و... ، محصولات درجه یک و با کیفیت استان و سایر کالاها براساس توافقات در این دو استان دایر می شود.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مسئولان برای حضور گردشگران عراقی در استان کرمان، افزود: اگر این اتفاق در استان رخ دهد ، سبب ایجاد حرکت بزرگی می شود که می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

رزم حسینی رویکرد استانداری کرمان را ایجاد ارزآوری برای استان اعلام و خاطرنشان کرد: این موضوع یک فرصت تاریخیست که سعی داریم با ایجاد این همکاری ها ، علاوه بر تقویت مناسبات مذهبی ، فرهنگی و تاریخی دو کشور ، با ایجاد فرصت های اقتصادی ، سطح درآمد مردم کرمان را افزایش دهیم.


برچسب ها: تعامل ، کرمان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.