جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: جشنواره یازدهم رهاورد سرزمین نور با شکوه‌تر از سال‌های گذشته به مدت 10 شب در خوزستان و شهر خون و قیام خرمشهر برگزار می‌شود که آغاز آن از 20 اسفند روز ملی راهیان نور خواهد بود و به خصوص نمایش‌های رزمی شبانه از برنامه‌های جالب توجه این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: به فضل و عنایت خدا در مسیر آرمان شهدا و ملت بزرگ ایران اسلامی در انجام بزرگترین عملیات فرهنگی کشور و میهمانی شهدا و حج بصیرتی در مسیر راهیان نور قدم می‌گذاریم.
 
وی افزود: این شهدای عزیز که امروز زنان و مردان امت شرف حضور در میهمانی آنان را پیدا می‌کنند موجب شدند تا زائران از رزمگاه فرزندان اسلام و مجاهدت آن‌ها و این کانون انسان ساز بازدید کنند.  
 
سردار فضلی با تشکر از رسانه‌ها برای پوشش برنامه راهیان نور تصریح کرد: امسال نیز هم چون سالیان گذشته برنامه راهیان نور را عملیاتی می‌کنیم که خوشبختانه این برنامه در همه ایام سال اجرایی می‌شود.  
 
وی افزود: از 5 استان درگیر در جنگ خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و با توجه به برنامه راهیان نور شهدای خلیج فارس در دریا در سه سال اخیر در استان‌های بوشهر و هرمزگان و خوزستان مجموعا 7 استان درگیر پذیرایی از خانواده راهیان نور هستند.  
 
جانشین سازمان بسیج مستعضفین اظهار داشت: چند اقدام اثرگذار در این برنامه وجود دارد که از آن‌جا اقشار مختلف از دانشگاه‌ها،‌حوزه‌های علمیه، دانشجویان، طلبه‌ها، فرهنگیان، متخصصین و آحاد مردم شریف در مسیر راهیان نور شرف حضور پیدا کرده‌اند.  
 
وی تصریح کرد: با آمادگی کامل به فضل و عنایت خدا برای پذیرایی از کاروان راهیان نور و مهمانان شهدا قوی‌تر از سالیان گذشته با زیر ساخت‌های بهتر آماده پذیرایی از عموم مردم و خانواده شهدای امت اسلام هستیم.  
 
سردار فضلی گفت: به همت همه بخش‌های لشکری و کشوری دولت، مجلس، قوه قضاییه و خانواده بزرگ نیروهای مسلح و بخش مردم نهاد همه هم افزایی و توفیق مهم این کار را فراهم کرده‌اند.  
 
وی افزود: به فضل خدا امروز در آستانه بزرگترین جشنواره ایران اسلامی یعنی جشنواره یازدهم رهاورد سرزمین نور هستیم که آثار عزیزان در حوزه‌های 12 گانه بعد از ارسال و نتیجه‌گیری بین منتخبین برگزیده می‌شود و این جشنواره باشکوه‌تر از همه سال‌های گذشته به مدت 10 شب در خوزستان و شهر خون و قیام خرمشهر برگزار می‌گردد.
 
وی اظهار داشت: این جشنواره مصادف با بزرگترین رویداد ملی امت اسلام و مردم شریف ایران اسلامی یعنی روزملی راهیان نور در 20 اسفند است که در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و همزمان جشنواره را در مجتمع اردوگاهی شهید باکری در سالن بزرگ هشت هزار نفری شهید سردار سرلشکر محمد جهان آرا برای این رویداد بزرگ مردمی در نظر گرفته‌ایم که تا پایان سال 92 هر شب چند ساعت ادامه پیدا می‌کند.  
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در سالن شهید جهان آرا اقامت چندین استان و اجتماع باشکوهی از عزیزان امت در سراسر کشور در جوار خرمشهر و آبادان قهرمان خواهد بود و مردم شریف استان خوزستان و استان‌های میزبان و به خصوص شهرهای مرزی درگیر دفاع مقدس میزبانان اصلی این برنامه هستند.  
 
وی افزود: مردم و کاروانیان راهیان نور در این جشنوراه حضور می‌یابند که دو شب به صورت متمرکز و بقیه شب‌ها در هر کدام از استان‌ها برگزار می‌شود.  
 
سردار فضلی اظهار داشت: ساخت سالن شهید جهان آرا یک کار بزرگ و مجاهدت صادقانه بوده که با بستری که از قبل از دوران جنگ وجود داشت توانستند آن را بازسازی و آماده برگزاری این جشنواره کنند و نمایشگاه و اقامه نماز در اردوگاه بزرگ شهید باکری به همت سازمان اردویی و مهندسی نیز مهیا شده است.  
 
وی تصریح کرد: ارمغان دیگر در این مجتمع اجرای بزرگترین صحنه نمایش رزمی است که به فضل خدا هر شب برای عزیزان امت از سقوط خرمشهر تا فتح و پیروزی خرمشهر نمایش داده می‌شود و استادیومی با ظرفیت 12 هزار نفر برای این نمایش مهیا شده است.  
 
سردار فضلی گفت: عزیمت کاروانیان از همه اقشار به ویژه دانشجویان عزیز با موافقت وزیر آموزش عالی برادر فرجی دانا و هاشمی معاونت فرهنگی این وزارتخانه و عزیزان سپاه و بسیج و ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی به ویژه خوزستان برگزار می‌شود.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به معرفی شهدای شاخص ایران اسلامی در سال 93 و رونمایی از تمثال مبارک سه شهید عزیز گرانمایه اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین همه ساله شهدای شاخص عزیزمان را که باید در بعد ملی به آن پرداخته شود معرفی می‌کند و این بار نیز شهدای شاخص هم از زنان و هم مردان و هم شیعه و هم اهل سنت و هم در بعد بین‌الملل معرفی می‌شوند.  
 
وی تصریح کرد: امسال هم چنین در روز ملی شهید که 22 اسفند است به فضل خدا با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور به ویژه راهیان نور در عرصه معرفی شهیدان روز شهید را گرامی خواهیم داشت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: جانشین ، سازمان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار