دکتر محمد جهانگیری معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قیمت تمام شده خدمات براساس مبنا استخراج شده و براساس آن تعرفه گذاری انجام میشود.
وی با بیان اینکه اگر بیماران شکایتی نسبت به تعرفه پزشکان دارند میتوانند به سازمان نظام پزشکی و یا معاونت درمان دانشگاهها مراجعه کنند، گفت: در معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کل کشور ابتدا کار کارشناسی انجام داده و در صورت لزوم موارد را به دادسرای انتظامی و یا تعزیرات ارجاع میدهیم.
وی تصریح کرد: در تعرفه گذاری سیستم مشترکی با وزارت بهداشت، انجمنهای علمی تخصصی، وزارت رفاه و خود موسسات پزشکی طراحی کردیم که اولین بحث مورد توجه شفاف سازی تعرفهها برای مردم و اطلاع رسانی در این زمینه است.
جهانگیری از همکاری و نظارت مسئولین فنی موسسات جامعه پزشکی در تعرفهها خبر داد و بیان کرد: سازمانهای نظام پزشکی در کل کشور به طور فعال در بهینه سازی تعرفههای مناطق خود مشارکت دارند و چنانچه قصوری مشاهده شود به طور حتم پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/