پایان مسئولیت رئیس دانشگاه تهران هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی نداشته و تنها اجرای برنامه‌های دانشگاهی وزیر علوم مطرح بوده است.

محمد حسین امید سرپرست دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تغییر رئیس دانشگاه تهران از سوی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گمانه زنی‌های زیادی در رابطه با این تغییر و تحولات از سوی مطبوعات مختلف شکل گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه بسیاری این مسئله را عنوان کردند که رفتن و یا به عبارتی دیگر پایان مسئولیت رئیس دانشگاه تهران (فرهاد رهبر) را سیاسی بیان کرده‌اند، افزود: اصلا اینطور نبوده است با توجه به‌ شناختی که من از ویر علوم تحقیقات و فناوری (رضا فرجی دانا) دارم نگاه اصلا سیاسی نبوده و بهرحال وزیر علوم برنامه‌هایی برای دانشگاه تهران داشته که برای اجرای آن برنامه‌ها تصورش این بوده که فردی که در دانشگاه تهران مسئولیت را برعهده می‌گیرد کسی باشد که با سازوکار دانشگاه کاملا آشنا باشد و این فرد می‌تواند برنامه‌های وزیر علوم را بهتر دنبال کند.

امید تصریح کرد: بنابراین تنها مباحث تخصصی داخل دانشگاه بوده است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد، چنانچه برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران نیز باید بگویم که همانطور که هر دانشگاهی شورایی قانونی برای نظر سنجی دارد، دانشگاه تهران نیز همینطور است اما هنوز نظر نهایی مشخص نشده است، چنانچه مطالعات در این زمینه ادامه دارد و باید رئیس دانشگاه تهران با دقت بالایی انتخاب شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
آره شما که راست میگی برکناری دانشجو وصدها مدیر و رئیس دیگه اصلاً سیاسی نبده به خاطر همینه که الان اوضاع خیلی خوب شده!!!دست گلتون درد نکنه!
آخرین اخبار