همایشی به مناسبت دهمین سالگرد خدمتگذاری خادمان و پنجمین همایش سراسری ستاد بازسازی عتبات با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای دادستان کل کشور، باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،حسن پلارک رییس ستادبازسازی عتبات عالیات در  پنجمین همایش سراسری ستاد بازسازی عتبات گفت: سازمان دهی و انسجام در جهت جذب کمک‌ها و نذورات مردم و خرج کردن آنها در پروژ‌ه‌ها جزو وظایف ستاد است. 150 پروژه در دست کار داریم که بیش از 23 پروژه توسعه‌ای در دست اجرا است و بقیه به اتمام رسیده است.
 
وی در ادامه افزود: در همه شهرهای مذهبی عراق طرح‌هایی در دست داریم که برخی از آنها اجرا شده است از جمله طرح توسعه حرم امیر به عنوان صحن حضرت زهرا(س) در نجف، اولین صحن از چهار صحن سیدالشهدا به نام عقلیه بنی هاشم در کربلا، حرم امامین جوادین دو صحن سقف زده شده صحن امام زمان و امام رضا و در سامرا نیز به علت تاخیر پایان عملیات بازسازی را داشتیم و همچنین پایان ساخت ضریح امامین عسگرین در قم را داشتیم و همچنین زمینی با شعاع 200 متر در حال تملک اطراف حرم سیدالشهدا برای طرح توسعه‌ای هستیم.

همچنین درادامه حجت الاسلام و المسلیمن تقوی رئیس شورای سیاست گذار ائمه جمعه گفت: حقیقت این جلسه را محبت تشکیل می‌دهد و همه کسانی که در اینجا گرد آمده‌اند با عشق جمع شده‌اند محبت در معارف دینی ما یک جایگاه بالایی دارد.
 
وی اظهار داشت: محبت عامل ثبات در دین و مانع از انحراف است معمولا کسانی که محبت بیشتری به ارزش‌ها و شخصیت‌های دینی از خود نشان می‌دهند کمتر به انحراف کشیده شده و یکی از عوامل ثبات در دین عشق به دین و معارف دینی است.
 
تقوی تصریح کرد: حرم امام حسین(ع) مکتب و محل عروج انسان به بالا و عرش و محل تربیت و تزکیه است. حرم ائمه معصومین محل پرورش روح انسان و تعلیم آزادی و آزادگی است. مکتب عاشورا امروز هم تربیت کننده است و اگر در کالبد فسرده چنان بدمد دیگر مستکبران نمی‌توانند ایستادگی کنند و به زانو در می‌آیند.
 
وی افزود: به ائمه جمعه سراسر کشور بخشنامه شده که از تلاش برای کمک به این حرکت نورانی دریغ نورزند و همه وظیفه دارین کمک کنیم و کمک‌های علاقه مندان به ائمه معصومین را جمع کرده و آن را در راه ائمه صرف کنیم.
 
تقوی به ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد اشاره کرد و گفت: در دو سه روز دیگر در راستای کار ستاد بازسازی در مشهد جلسه‌ای داریم که مقام معظم رهبری فرمودند شما باید وسایل و امکاناتی را فراهم کنید که همه عاشقان امام رضا بیایند و از این معنویت استفاده کنند و در این راستا مسئولین مشهد جلسه‌ای ترتیب داده و یک طرح و برنامه ریزی نموده تا بتوانند زائرسرای ارزان قیمت را بسازند.


انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، ستاد ، بازسازی ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار