مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: یک نگاه جدید باید توسط خیرین به مدرسه سازی عشایر و کیفیت آموزش در مدارس عشایر معطوف شود.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  علی نقی یزدان پناه گفت: آموزش و پرورش باید یک اهتمام ویژه برای آموزش و بالا بردن سطح دانش معلمان عشایری به کار ببرد و در حقیقت باید در تقویت معلم عشایری به طور ویژه کار کرد.

وی  گفت: پوشش حداکثری دانش آموزی، جلوگیری از انسداد تحصیلی، بازدید و نظارت از مدارس، تجهیز مدارس عشایری به فناوری، آموزش و بهسازی نیروی انسانی، جذب بازماندگان از تحصیل، توانمند سازی مدیریت مدارس، انسجام مدیریت آموزش و پرورش عشایر از اولویتهای آموزش و پرورش عشایر برای سال آینده است.

پزدان پناه خاطرنشان کرد:  نظارت و بازدید از مدارس عشایری از اولویت های دیگر آموزش و پرورش عشایر است، در این بازدیدها باید نظارت بالینی و دانش افزایی برای معلمان عشایری داشته باشیم و روش های جدید تدریس را به آنها انتقال دهیم.

مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر، با اشاره به وجود پنج هزار و 715 مدرسه عشایری در کشور گفت: 22 استان عشایری در کشور داریم که استان آذربایجان غربی با 28 هزار دانش آموز رتبه  اول را به لحاظ جمعیت دانش آموزی دارا است.

وی تصریح کرد: مدارس استان خوزستان ثابت، سیار و نیمه سیار است و تراکم دانش آموزی کلاس ها در این استان 12 نفر است که آمار بسیار خوبی است.

یزدان پناه با تأکید بر اینکه  بومی گزینی در آموزش و پرورش نیز باید از اهمیت خاصی برخوردار شود، افزود:  هدف اصلی برگزاری این گردهمایی ارتقاء دانش مجموعه آموزش و پرورش عشایر و چگونگی مدیریت مدارس، رعایت کرامت انسانی دانش آموزان و رفع کمبود امکانات و فضاهای آموزشی است.
انتهای پیام/

برچسب ها: کیفیت ، توسعه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار