یک چکمه‌ی سفید (برند) از سوی فعالان محیط زیست و گردشگری به معاون رئیس جمهور در "کاخ سعدآباد" اهدا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل "مسعود سلطانی فر" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست فعالان طبیعت‌گردی و جشن درختکاری که عصر امروز در "کاخ سعدآباد" برگزار شد گفت: بیست‌ونه روز از خدمتم در سازمان میراث فرهنگی می‌گذرد و تاکنون 15 جلسه با بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط با میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری داشتم.

وی افزود: در طی 30 سال گذشته در 6 استان کشور فعالیت داشتم همچنین در عرصه حفاظت از طبیعت و محیط زیست نیز کارهایی انجام داده‌ام.
 
سلطانی فر تصریح کرد: محیط زیست و میراث فرهنگی دچار یک درد مشترک هستند و در نظر مردم تشکیلات حافظ میراث فرهنگی و محیط زیست به عنوان تشکیلات مانع و قفل زننده نام می‌برد.  

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در میراث فرهنگی باید رویکردمان را با جدیت تغییر دهیم امروزه در دنیا شخصی وقتی که خانه‌اش جز اماکن باستانی می‌شود خوشبخت می‌شود اما در ایران به مالک می‌گویند حق تعمیر و دست زدن به خانه‌ات را نداری ما این رویکرد را تغییر خواهیم داد و به عنوان بخش جدی اقتصاد هنر و فرهنگ متناسب با الگوهای روز دنیا می‌پردازیم.  

وی افزود: 21 سال از عمرم را در استانهای مختلف به دلیل شغلی که داشتم گشتم و ساعتها در دریای خزر شنا کردم و کاملا با موضوع بحث گردشگری آشنا هستم.  

سطانی فر تصریح کرد: منابع انسانی و آموزش رکن اصلی فرآیند توسعه هر کشوری است ما و شما در یک کشتی قرار داریم که در یک دریای پرتلاطم حرکت می‌کند اگر بتوانیم این کشتی را در دریای طوفان‌زده سالم به سرمنزل مقصود برسانیم نجات پیدا خواهیم کرد. من دست نیاز  و کمک به سمت همه دلسوزان میراث فرهنگی و گردشگری دراز می‌کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: تا 4 ماه آینده سایت جامع و کامل گردشگری راه اندازی می‌شود که به معرفی تمام جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران می‌پردازد تا راهنمایی کاملی برای گردشگران در تمام دنیا باشد.  

در پایان مراسم یک "چکمه سفید" به مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی از سوی پرستاران محیط زیست و میراث فرهنگی اهدا شد این چکمه سفید برند فعالان محیط زیست است که دغدغه‌ی گردشگری و حفظ محیط زیست را دارند.  

گفتنی است پس از اهدای چکمه سفید 3000 اصله درخت دارای شناسنامه الکترونیکی شد.  


انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار