مقامات جدید اوکراین در واکنش به نامه ای که گفته می شود از سوی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین به پوتین نوشته شده است، روز چهارشنبه اعلام کردند یانوکوویچ دیگر رئیس جمهور نیست و تنها پارلمان می تواند از روسیه تقاضای کمک نظامی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بحران اوکراین نامه ای به تاریخ یکم مارس را از سوی رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین خطاب به ولادیمیر پوتین همتای روس خود قرائت کرد که در آن یانوکوویچ کشورش را در آستانه جنگ دانسته و از روسیه خواسته بود در اوکراین مداخله نظامی کند.

یوری سرگی یف سفیر اوکراین در سازمان ملل در نامه ای به تاریخ چهارم مارس خطاب به شورای امنیت خاطر نشان کرد پارلمان یانوکوویچ را از سمت خود برکنار کرده و وی دیگر رییس جمهور قانونی اوکراین نیست. یانوکوویچ به روسیه پناه برده است.
در این نامه آمده است «تنها پارلمان قدرت اجرایی برای تصمیم گیری در مورد ورود نیروهای نظامی خارجی به اوکراین را دارد». این نامه به پاراگراف 23 بند 85 قانون اساسی اوکراین در این مورد اشاره می کند.

وی افزود:«در نتیجه درخواست یانوکوویچ از پوتین برای استفاده از نیروهای نظامی روس در اوکراین، نمی تواند به عنوان درخواست رسمی اوکراین در نظر گرفته شود.»
بر اساس نامه ای که چورکین ارائه کرد یانوکوویچ از پوتین خواست برای برقراری نظم و ثبات و دفاع از مردم اوکراین از ارتش فدراسیون روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار