رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری گفت: کشورمان توانسته به آمار حدود 70 عمل پیوند قلب در سال برسد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  دکتر بابک شریف کاشانی گفت: سه مرکز اصلی عمل پیوند قلب در کشور عبارتند از: بیمارستان  مسیح دانشوری ،بیمارستان امام خمینی و بیمارستان شریعتی که از لحاظ  تعداد عمل پیوند قلب و مراقبتهای ویژه پس از عمل با بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا برابری می کنند.   

وی ضمن اشاره به این که عمل پیوند قلب بعنوان آخرین راه حل و در ارتباط با بیمارانی انجام می پذیرد که بیماری قلبی آنها در مرحله پیشرفته و غیر قابل درمان باشد، اظهار کرد: در منطقه خاورمیانه تنها 3 کشور ایران، ترکیه و عربستان سعودی قادر به انجام عمل پیوند قلب می باشند. 

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران در این ارتباط توضیح داد، نارسایی قلب یکی از شایع ترین بیماریهای موجود در کشورمان می باشد. بدین منظور پیشگیری و درمان به موقع این بیماری می تواند منجر به کاهش علایم،عوارض و هزینه های درمانی شود.

دکتر شریف کاشانی ضمن اشاره به علل اصلی ایجاد بیماری نارسایی قلب اعلام کرد: استعمال دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، بیماریهای عروقی قلب، برخی عفونتهای ویروسی و عوارض دارویی ممکن است منجر به بیماری نارسایی قلب شوند و همچنین استرسهای شدید می تواند منجر به عوارض قلبی شود و استرسهای عادی معمولا" باعث تشدید بیماریهای قلبی در افراد می شوند. 

وی ضمن بیان اینکه در چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران تلاش میکنیم تا امکانات، توانمندی ها و تجریبات موجود در کشورمان در زمینه پیوند قلب را با همکاران داخلی و مهمانان خارجی به اشتراک بگذاریم، اعلام کرد: در آخرین کنگره جهانی قلب که در کشور ترکیه برگزار شد هنگامیکه شرکت کنندگان از آمار و نتایج عمل های پیوند قلب در ایران اطلاع یافتند ضمن ابراز تعجب، نسبت به همکاری با کشورمان بسیار ابراز علاقه کردند.      

رییس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کمبودهایی که بدلیل وضع تحریمها ایجاد شد، اعلام کرد: کماکان این اعمال جراحی در کشورمان صورت می پذیرد و در کنگره پیش رو قصد داریم در ارتباط با این کمبودها، مشکلات و نوآوریهایی که انجام گرفته با همکاران داخلی و مهمانان خارجی کنگره به تبادل نظر بنشینیم.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران یکبار دیگر ضمن دعوت از همکاران و علاقمندان جهت شرکت دراین کنگره از شرکت های محترم دارویی و تجهیزاتی نیز جهت حضور در نمایشگاه جانبی دعوت بعمل آورد تا در این بخش حضوری فعال داشته باشند.

بر اساس این گزارش چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران در تاریخ 10 تا 12 اردیبهشت1393 در محل مرکز همایشهای بین المللی شهید بهشتی برگزار می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت کنگره www.ihfsummit.ir     و یا تماس با دبیرخانه کنگره علمی 22083106 -021 ، اجرایی 8-44273987 - 021 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.


انتهای پیام/
برچسب ها: پیوند ، قلب ، عروق ، مراقبت ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار