کارشناس امور فرهنگی امور زندان‌ها گفت: در تخفیف و تبدیل مجازات به صراحت در قرآن بیان شده است که این کتاب آسمانی می‌تواند در بهبود شرایط زیستی و روانی و معنوی انسانها موثر باشد و محکومان نیز از این امر مستثنی نیستند.

"مصطفی جانقلی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اثرات برنامه‌های قرآنی و حفظ آن در دوران حبس برای تخفیف و تبدیل مجازات زندانیان اظهار داشت: از آنجایی که هر بنده‌ مسلمانی اعتقاد به توحید و یگانگی خدا دارد و با توجه به اینکه خداوند کتاب خود را برای راهنمایی انسان‌ها فرستاده است، لذا تردیدی نیست که هر بنده‌ای با تمسک به قرآن به موفقیت دست خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم می‌تواند الگویی برای زندانیان باشد، افزود: در تخفیف و تبدیل مجازات به صراحت در قرآن بیان شده است که این کتاب می‌تواند در بهبود شرایط زیستی و روانی و معنوی موثر باشد و همچنین دراعطای عفو با استفاده از سوابق، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و وضعیت رفتار فرد در طول مدت مجازات مد نظر قرار ‌گیرد.

جانقلی تصریح کرد: مجرمینی که در برنامه‌های حفظ و انس با قرآن حضور داشته‌اند شاهد اثرات مطلوب آن در رفتار با دیگر زندانیان و خانواده‌های خودشان بوده‌اند.

کارشناس امور فرهنگی زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا حفظ قرآن سبب تخفیف مجازات محکومین می‌شود، خاطرنشان کرد: قانون‌گذار در برابر حفظ و انس با قرآن، امتیازاتی ازقبیل امکان ملاقات‌های حضوری با خانواده‌های مجرمان و محکومین و امتیازات دیگری را برای آنان تعیین کرده است.
 
گفتنی است ستاد پیشنهاد عفو تخفیف مجازات محکومینی که مجازات در روحیه آنان موثر واقع و موجب تنبه آنها شده و به راه صلاح بازگشته باشند را با رعایت مواردی  پذیرفته و مشمول عفو تخفیف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار