کاترين اشتون، نماينده عالي اروپا در امور امنيت و سياست خارجي در صدر هيئتي سياسي براي ديدار با مقامات کشورمان در سفري دو روزه به تهران آمد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران کاترين اشتون، نماينده عالي اروپا در امور امنيت و سياست خارجي در صدر هيئتي سياسي براي ديدار با مقامات کشورمان در سفري 2 روزه به تهران آمد.

وي که در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال سيدعباس عراقچي معاون حقوقي وزير امور خارجه قرار گرفت، در اين سفر با رئيس جمهور و  وزير امور خارجه کشورمان ديدار و گفتگو خواهد کرد. 

گفتنی است مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا فردا (یکشنبه 18 اسفند 1392) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امورخارجه دیدار کند.

بر اساس این گزارش، نشست مشترک مطبوعاتی کاترین اشتون و محمد جواد ظریف بعد از این دیدار دو جانبه برگزار می‎شود.

نماينده عالي اروپا در امور امنيت و سياست خارجي براي بازديد از اماکن تاريخي ايران سفري يک روزه نيز به اصفهان خواهد داشت.

کاترين اشتون که نايب رئيس کميسيون اروپاست و کميسري عالي اروپا در امور تجارت و بازرگاني را نيز در کارنامه کاري‌اش دارد در سال 2009 جانشين خاوير سولانا از اسپانيا شد. 

وي نخستين بار فروردين سال 91 در گفتگوهاي هسته اي ايران با گروه 1+5 ، به عنوان هماهنگ کننده حضور يافت و تاکنون نيز اين سمت را برعهده دارد.

اين عضو حزب کارگر (حزب حاکم ) انگليس که به‌زودي پنجاه و هشت ساله مي شود در دولت هاي اين کشور وزير نبوده است. 

مقام‌هاي اجرايي وي، معاونت پارلماني وزراتخانه هاي آموزش و مهارت، و امور قانون اساسي انگليس در سال‌هاي 2001 تا 2004 بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
reza
۲۲:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
مچکریم روحانی
Iran (Islamic Republic of)
شاهپور تناوری
۱۸:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
ماهم امیدواریم که نتایج این سفرها وآمدوشدها منافعی برای ملت وکشورمان بدنبال داشته باشد
آخرین اخبار