مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اصلاح 22 کیلومتر از راه اصلی سنندج به مریوان خبر داد و گفت: این مسیر بزودی به بهره برداری می رسد و زمان سفر را کاهش و امنیت مسافران را افزایش می دهد.

 
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، وجدی  در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان در سنندج با اشاره به ترانزیتی بودن و حجم بالای تردد در مسیر سنندج به مریوان، گفت: در هشت ماه امسال یک میلیون و 800 هزار تن تردد کالای ترانزیتی در این مسیر جابجا شده است و این نشان از ترافیک بالای خودروهای سنگین در این مسیر است.

وی افزود: 22 کیلومتر از این راه اکنون اصلاح شده و آماده بهره برداری است، و با اصلاح این راه یکی از گردنه های پرحادثه استان حذف می شود و موجب کاهش 15 دقیقه ای سفر خودروهای سواری و 35 دقیقه ای خودروهای سنگین و کامیون ها در این مسیر می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: طول مسیر سنندج به مریوان را حدود 135 کیلومتر اعلام کرد و افزود: اصلاح و بهسازی دیگر قطعات این مسیر در دستور کار راه و شهرسازی است.

وجدی افزود: با بهره برداری از این مسیر سالانه دو میلیون نفر ساعت در تردد خودروهای سواری و 200 هزار نفر ساعت صرفه جویی در تردد کامیون ها و خودورها سنگین می شود.

وی بیان کرد: قرار است این مسیر با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.

مسیر سنندج به مریوان به دلیل وجود مرز رسمی و ترانزیتی باشماق مریوان و دریاچه زریوار مریوان، از پر ترددترین مسیرهای غرب کشور محسوب می شود./س
 
برچسب ها: مسافران ، اطمینان ، زودتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.