حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در جایی به نقل از کسی دیدم که گفته بود 5 درصد یا کمتر از وجهی که این فرد باید برگرداند مربوط به نفت است درحالی که این موضوع صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه برنامه نگاه یک درباره پرونده بدهکار نفتی گفت: این پرونده در مرحله رسیدگی مقدماتی است و هنوز به صدور کیفرخواست منجر نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اینکه چه عنوان مجرمانه و اتهامی درباره این فرد صدق کند به نظر قاضی بستگی دارد و شاید کلاهبرداری، خیانت در امانت، اخلال در نظام اقتصادی و مفسد فی‌الارض عناوینی باشد که برخی یا همه آن به این فرد تعلق گیرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دستگاه قضایی در مورد این فرد به عنوان مدعی‌العموم وارد شد و این اقدام از خروج قانونی و یا غیر قانونی وی از کشور پیشگیری کرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: برخی مسائل این متهم مربوط به داخل و خارج از کشور است و با گذشت زمان پیچیدگی آن بیشتر می‌شود و فعلا می‌توان گفت اقدام وی نوعی کلاهبرداری و اخلال در نظام پولی کشور است و از کسانی که در باره این فرد اظهار نظر می‌کنند می‌خواهم اگر اطلاعات کافی ندارند اظهار نظر نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در جایی به نقل از کسی دیدم که گفته بود 5 درصد یا کمتر از وجهی که این فرد باید برگرداند مربوط به نفت است درحالی که این موضوع صحت ندارد؛ افراد بی اطلاع در این زمینه اظهارنظر نکنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز اموال و دارایی این فرد ارزیابی کامل نشده است گفت: فهرستی که خود این فرد ارائه کرده نشان می‌دهد که اموال داخل کشورش بیش از بدهی اوست اما هیات کارشناسی باید در این باره نظر دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: مدت‌ها قبل از دستگیری وی کار کارشناسی صورت گرفت و مشخص شد که یک قلم از اموال وی در داخل کشور یک هزار و 700 میلیارد تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار