افزایش توجه به علائم "تیک" باعث تشدید علائم آن می‌شود به خانواده‌ها توصیه می‌شود حدالامکان به علائم این مشکل توجه نکرده و در مورد آن دائم به فرد تذکر ندهند.

دکتر مهدی هدوی روان پزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تیک شامل "انقباضات عضلانی" سریع و تکراری است که به صورت یکسری حرکات با ایجاد صدای غیرطبیعی ظاهر می شود و غالبا در خواب از بین می‌رود اغلب عضلات صورت و گردن درگیر تیک می‌‌شوند.

وی افزود: شایان ذکراست که تیک به ندرت باعث احساس تسکین و راحتی در فرد می‌شود هر چند تیک ارادی نمی‌باشد اما برخی بیماران برای یک مدت زمان معمولا کوتاه می‌توانند به صورت ارادی آن را سرکوب کنند همچنین شدت علامت تیک‌ها ممکن است با کاهش فعالیت و آرام سازی کاهش یابد.

دکتر هدوی تصریح کرد: سیر" اختلال تیک" از نظر شدت علائم، در طول زمان ممکن است ثابت باشد و یا سیرتخفیف یابنده وتشدید یابنده داشته باشد.

اگرچه در زمان تشخیص اختلال و شروع درمان معمولا نمی‌توان به صورت دقیق سیراین اختلال را پیش‌بینی کرد اما معمولا در کودکانی که شروع علائم در6 تا 8 سالگی است، علائم طی4 تا 6 سال بعد یعنی اوایل نوجوانی از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: درمان‌های دارویی و "رفتار درمانی" برای شروع درمان مفید است در موارد خفیف که عملکرد اجتماعی و تحصیلی مناسب است و خود فرد هم شکایتی از علائم ندارد ممکن است نیاز به درمان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عضلات ، انقباض ، تیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار