وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ایجاد ایمنی بیشتر در سامانه حمل و نقل جاده ای و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای انجام سفر آنها تاکید کرد.

به گزارش  خبر نگار اجتماعي باشگاه خبر نگاران ، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در پایانه های مسافری غرب و جنوب تهران تصریح کرد:ایمنی سفر و مسافر اصلی ترین موضوعی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم چرا که با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نیست.

وی در جمع مدیران و مسئولان سامانه حمل و نقل بین شهری همچنین با بیان اهمیت ایمنی سفر و مسافر به ایجاد ایستگاه های بازرسی فنی در پایانه ها اشاره کرد و افزود: «این اقدام باعث شده تا ضریب ایمنی در مدت کوتاهی افزایش یابد و این امر مهمی است که باید به طور مستمر در دستور کار باشد.»

عباس آخوندی ضرورت توجه به سلامت جسمی و روحی رانندگان و قدرت آن ها در کنترل خودرو را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد نباید تنها به داشتن گواهینامه رانندگی اکتفا کرد.

 وی همچنین بر لزوم بازبینی دقیق بر فرآیند های ورودی و خروجی سامانه حمل و نقل بین شهری تأکید کرد و گفت: «در پی ایجاد سامانه کنترل همگانی هستیم تا مردم هم بتوانند نظارت کافی بر عملکرد و رفتار رانندگان و دیگر دست اندرکاران حمل و نقل مسافر داشته باشند.»

وزیر راه و شهرسازی توجه به آسایش و رفاه مسافران در پایانه های مسافری را بسیار مهم خواند و افزود: « در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته و هماهنگی میان سامانه های حمل و نقل درونشهری و برون شهری که در پایانه های مسافری جنوب و غرب به خوبی انجام شده از جمله این اقدامات است.»

وی همچنین گفت باید تلاش کنیم تا کیفیت فضای پایانه ها بیش از پیش ارتقا یابد و با توجه به شمار مسافران به ویژه در پایانه های مسافری جنوب و غرب لازم است که ارائه خدمات با کیفیت مطلوب تری انجام شود.

ورود 10 هزار دستگاه اتوبوس مدرن تا سال 97

رئیس هیات مدیره اتحادیه سازمان های پایانه های مسافری شهرداری های کشور نیز گفت: «اگر این امکان باشد که در برنامه پنج ساله آینده 10 هزار دستگاه اتوبوس مدرن با امکانات روز وارد شود، ناوگان اتوبوسرانی برون شهری نوسازی شده، پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.»
محمدرضا حاجی بیگی که وزیر راه و شهرسازی را در دیدار از پایانه های مسافری تهران همراهی می کرد با ارائه گزارشی از برنامه ها و اقداماتی که در اجرای طرح استقبال از بهار در این سازمان و پایانه های مسافری به اجرا درآمده، تصریح کرد: «همه تلاش من و همکارانم بر آن است تا با ارائه امکانات، تسهیلات و خدمات لازم، سفر شهروندان با ایمنی و آسودگی بیشتری انجام شود.»
عدم تناسب توليد اتوبوس هاي بين شهري با نياز کشور
مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران یادآور شد؛ یکی از مواردی که در حال حاضر باید مورد توجه قرار گیرد آن است که تولید اتوبوس مسافری بین شهری در کشور با میزان نیاز متناسب نیست و کمتر از نیاز است.

مهندس حاجی بیگی در سخنان خود ضرورت هماهنگی بیشتر و وحدت رویه میان دستگاه ها و نهاد های ذی ربط در صنعت حمل و نقل کشور به ویژه جابه جایی مسافر را بسیار مهم خواند و ابراز امیدواری کرد دیدار وزیر از پایانه های مسافری تهران، نقطه عطفی در صنعت حمل و نقل به ویژه در سفرهای برون شهری باشد تا مردم بتوانند بدون دغدغه و با ایمنی بیشتری سفر کنند.

گفتنی است؛ وزیر راه وشهرسازی بامداد امروز از بخش های مختلف پایانه مسافری جنوب دیدن کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سفرهای نوروزی شهروندان و چگونگی ارائه خدمات مورد نیاز آنان قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در دفتر چند شرکت تعاونی مسافربری در پایانه های مسافری جنوب
و غرب و گفت و گو با مسئولان ذی ربط با چگونگی فروش بلیت سفرهای نوروزی ، شمار صندلی مسافر و نحوه اطلاع رسانی در مورد خرید بلیت سفر به شهروندان بیشتر آشنا شد.

تنی چند از مسافران حاضر در پایانه هم در گفت و گو با وزیر راه و شهرسازی با ابراز رضایت از امکانات و خدماتی که در پایانه های مسافری تهران به رایگان در اختیارشان قرار گرفته است، خواستار توجه بیش از پیش به بهبود وضعیت جاده ها شدند. چند نفر از رانندگان اتوبوس هم با بیان نارضایتی خود از افزایش قیمت خدمات فنی، لوازم یدکی ولاستیک خواستار اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای کاهش قیمت ها شدند.

وزیر راه و شهرسازی که مدیرکل اداره حمل و نقل و پایانه های استان تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی، قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و دیگر مدیران و مسئولان ذی ربط وی را همراهی می کردند از مسیر ارتباطی پایانه مسافری جنوب با ایستگاه مترو در این پایانه که از جمله تسهیلات فراهم شده برای مسافران است دیدن کرد و با حضور در سکوی ویژه سوار و پیاده شدن مسافران و سوار شدن به یکی از اتوبوس هایی که راهی سفر بود برای دقایقی با مسافران به گفت و گو نشست.    
   

انتهاي پيام/
  
برچسب ها: وزیر ، پایانه ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار