یکی از اعضای انجمن معتادان گمنام با توجه به وسعت فعالیت‌های این انجمن و افزایش اعضا خواستار رفع مشکل مکان برای برگزاری جلسات این انجمن شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سهراب شمسی‌پور از اعضای انجمن معتادان گمنام در نشست تخصصی شهروندمداری، گفتگوی اجتماعی و کنش داوطلبانه گفت: انجمن معتادان گمنام از حدود 24 سال پیش به طور غیررسمی در مرکز بازپروری قرچک در حوزه بیماری اعتیاد کار خود را در کشور آغاز کرد و اکنون این انجمن جمعیتی بالغ بر 350تا400 هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ارایه شده براساس گروه‌های فعال در این بخش است و آمار دقیق در این خصوص ارایه نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر هر هفته 18هزار جلسات بهبودی در نقاط مختلف کشور حتی در روستاهای دورافتاده برگزار می‌شود که به طور مستقل از لحاظ مالی اقدام می‌کنند چراکه طبق اصول انجمن هیچگونه حمایت مالی پذیرفته نمی‌شود و تنها از طریق کمک‌های داوطلبانه اعضا اداره می‌شود.

شمسی‌پور با تاکید بر اینکه با گذشت بیش از 20سال از فعالیت این انجمن حوزه پیام‌رسانی بسیار گسترش یافته به طوری جلسات در افغانستان نیز برگزار می‌شود اظهار داشت: هم‌اکنون چهارمین دفتر انجمن در تهران به منظور تبادل اطلاعات با کشورهای مختلف راه‌اندازی شده به طوری در حوزه آسیا و پاسفیک انجمن ما بسیار فعال عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک هدف اصلی در این انجمن دنبال می‌شود و آن رساندن پیام بهبودی به تمامی معتادان در بند اعتیاد است افزود:  درخواست ما از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان این است که با توجه به وسعت گروه‌ها و افزایش جمعیت عضو، فضاها و موقعیت‌های مکانی مورد نیاز راه در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم بدون دغدغه پیام بهبودی را در جامعه منتشر کنیم.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری کمک‌های زیادی را با در اختیار قرار دادن پارک‌ها و فضاهای سبز شهری به انجمن کرده است که امیدواریم با مساعدت سایر نهادها و دستگاه‌ها فضاهای سرپوشیده نیز در اختیار ما قرار گیرد.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار