یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بین ایران و آمریکا بیش از سه دهه است که تضاد و چالش وجود دارد و این ساده بینی‌ای بیش نیست که با یک توافقنامه چند بندی دو کشور همه تاریخ نزاع و رقابت خود را به فراموشی سپارند تا فضای دوستانه ایجاد شود.

"حسن لاسجردی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برداشته شدن اولین گام توافق‌نامه ژنو از سوی ایران گفت: گام اول، گام اعتمادسازی و ایجاد زمینه شناخت متقابل برای اجرای توافق‌نامه ژنو است.   
 
وی ادامه داد: برداشتن گام اول از سوی یک طرف براین اساس است که میزان اعتماد و پایبندی به قوانین و مقررات مشخص شود، نکته دیگری که مورد تاکید دو طرف قرار گرفته، داشتن حسن اعتماد برای زمینه سازی گام نهایی است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بین ایران و آمریکا بیش از سه دهه است که تضاد و چالش وجود دارد و این ساده بینی‌ای بیش نیست که با یک توافقنامه چند بندی دو کشور همه تاریخ نزاع و رقابت خود را به فراموشی سپارند تا فضای دوستانه ایجاد شود.
 
لاسجردی افزود: مواضع مطرح شده توسط گروه‌های آمریکایی و هیئت حاکمه، همچنین چهره‌های سیاسی مشهور  درباره توافقنامه ژنو چندان مثبت نیست در حال حاضر پایبندی دو طرف به مرحله اول مد نظر است تا به گام نهایی که حل موضوع و نگاه مشترک سازنده است، برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، توافق ، بند ، چند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار