"سهیل کریمی" گفت:‌ من به وزارت ارشاد انتقاد دارم زیرا در خیلی از حوزه‌ها ذائقه سازی براساس آرمان‌های انقلاب نبوده و با فرهنگ غیر انقلابی همراه شده است.

"سهیل کریمی" مستندساز در گفتکو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری درباره حوزه فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته بخصوص از اوایل سال 70 به طور مکرر به ما و افراد هنری هشدارهای خود را در زمینه مسائل فرهنگی داده و با وجود مطرح کردن مسئله مهندسی فرهنگی متأسفانه هنوز هیچ اتفاقی در هیچ حوزه‌ای نیافتاده است.

وی افزود: متأسفانه نگاه‌های سلیقه‌ای مسئولان، تغییر مدام آنها و صدور بخش نامه‌های جدید با تغییر مدیران و رد قوانین و بخش‌نامه‌های قبلی به این موضوع دامن زده و با وجود گذشت 35 سال از انقلاب هنوز مسیر مشخصی در حوزه فرهنگ نداریم.

وی ادامه داد: با نگاهی به اوایل انقلاب متوجه می‌شویم که در آن زمان در یکسو قطب طاغوتی و از سوی دیگر افراد حزب‌الهی داشتیم و در این میان حوزه هنری در آن زمان در همه حوزه‌ها خوش درخشید و گل سرسبد آنها نیز سید‌ شهدای اهل قلم شهید آوینی بود.  

کریمی تصریح کرد: متأسفانه امروزه وزارت ارشاد به افرادی بها می‌دهد که با انقلاب و اسلام مشکل دارند کما اینکه دولت قبلی هم آش دهان سوزی نبود و با نگاه سلیقه‌ای خود مخالفان را کنار می‌گذاشت.  

این مستندساز عنوان کرد: امروزه شاهد برخی دسته‌بندی‌ها هستیم که در یک طرف افراد انقلابی و در طرف دیگر افرادی را می‌بینیم که هنر را برای هنر می‌خواهند و این موضوع را با افتخار بیان می‌کنند.  

وی بیان کرد: امیدوارم این افراد ضمن بازگشتن به اصل انقلاب متوجه شوند که اصلا انقلاب ما برای چه بود و باید تکلیف خود را مشخص کنند.  

کریمی خاطر نشان کرد: من به وزارت ارشاد انتقاد دارم زیرا در خیلی از حوزه‌ها ذائقه سازی براساس آرمان‌های انقلاب نبوده و با فرهنگ غیر انقلابی همراه شده است.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار