برخی از سایت‌های خبری آماری کذبی در خصوص تعداد دانشجویان معتاد اعلام کرده‌اند که هم اکنون طبق بررسی‌های صورت گرفته تعداد دانشجویان معتاد حدود 2 درصد است.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هر روزه ما شاهد بیان آمارهای مختلف و البته کذب در خصوص تعداد دانشجویان معتاد هستیم و این در حالی است که در بیان این آمار‌ها بزرگ نمایی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر بیان آمار دقیق در خصوص تعداد دانشجویان معتاد در دانشگاه ها افزود: براساس مطالعات صورت گرفته تعداد معتادان در دانشگاه‌های کشور حدود 2 درصد اعلام شده است اما باید بگوییم که همین میزان نیز برای دانشگاه‌های کشور بسیار زیاد است.

هاشمی تصریح کرد: باید برنامه‌ای جهت حفظ شادابی و نشاط دانشگاهی چیده شود چرا که از هر 100 نفر دانشجوی کشور تقریبا 2 نفر به سمت اعتیاد رفته‌اند.

وی با اشاره به این نکته که تعبیری که برخی از سایت‌ها از لفظ اعتیاد دارند با تعبیرها تفاوت دارد افزود: برخی از مراکز و ارگان‌ها، دانشجویی که به سمت سیگار کشیده شده یکبار سیگار مصرف می‌کند را معتاد بیان کرده و حال آنکه فرد سیگاری با فرد معتاد تفاوت دارد.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: میزان دانشجویان معتاد در مقایسه با افرادی که در جامعه دچار اعتیاد هستند اندک است ولی همین مقدار اندک نیز باید از بین بروند و در این رابطه باید مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، دانشجو ، سایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام واقعا تعداد همینقدره لطفا به این معاون محترم وزیر اطلاع دهید اگر فرصت دارند سری به دانشگاههای ازاد که چه عرض کنم حداقل برن دانشگاههای چون تهران رو ببینند انوقت هم تفاوت دانشجوی سیگاری ومعتاد رو متوجه میشن وهم تعداد رو دقیقتر که چه عرض کنم حداقل برعکس نمیگن
آخرین اخبار