هاشمی با بیان اینکه نشریات دانشجویی بستر گفتگو و بیان دیدگاه‌ها را فراهم می‌‌کند، گفت: یکی از رسالت‌های مطبوعات مخصوصاً نشریه‌های دانشجویی تقویت همدلی و همزبانی در جامعه است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ دکتر سید ضیا هاشمی، در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه یک نشریات دانشجویی، افزود: نشریه‌های دانشجویی یکی از بسترهایی است که می‌تواند تمرین گفت‌و‌گو در آن انجام شود و به جای اینکه در جامعه شاهد پرخاش برای گفتن سخنان باشیم، تلاش کنیم سخنان دیگران را بشنویم. 

وی با تأکید بر کارویژه‌های نشریه‌های دانشجویی گفت: نشریه‌های دانشجویی امکان سخن گفتن و بیان دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌کنند و می‌توانند ما را از اینکه سخنان را با زبانی ناخوشایند بگوییم، بی‌نیاز کنند. 

معاون فرهنگی وزارت علوم با طرح این سؤال که اگر تلاش کنیم بستر مناسب برای بیان دیدگاه‌های مختلف در جامعه فراهم کنیم، چه نیازی به درگیری و تنش وجود دارد، اظهار داشت: اگر راه برای بیان دیدگاه‌های مختلف بسته شود، طبیعتاً این دیدگاه‌ها از بین نمی‌رود بلکه ممکن است در جای دیگری و به شکل نامناسب مطرح و در جامعه تشنج ایجاد شود. 

هاشمی با بیان اینکه نشریه‌های دانشجویی ابزاری برای تمرین زندگی بهتر هستند، تصریح کرد: دانشگاه بستری برای جامعه پذیری نسل جوانی است که آینده‌ آن را می‌سازند. 

وی نشریه‌های دانشجویی را کانونی برای جریان یافتن اندیشه‌ها عنوان کرد و گفت: جریان آزاداندیشی یک ضرورت برای تحقق اهداف در محیط دانشگاهی است و دانشگاه بدون اندیشه معنایی ندارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار