تعویض مفصل زانو نوعی جراحی است که با استفاده از آن سطح مفصلی استخوان‌های ران و ساق در مفصل زانو با یک مفصل مصنوعی جایگزین می‌شود.

منوچهر فرهمندی متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تعویض مفصل زانو بيشتر در افراد مسن 60 سال به بالا و یا کسانی که آرتروز پیشرفته دارند یا کسانی که در تصادف دچار انهدام مفصل ران می‌شوند، انجام می‌شود. 

این متخصص ارتوپد افزود: وقتی غضروف زانو به هر علتی تخریب شود حرکت مفصل زانو دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می‌شود. 

فرهمندی خاطر نشان کرد: عمل جراحی تعویض مفصل زانو بيشتر در افراد مسن انجام می‌شود ولی امروزه می‌توان با به کارگیری مفاصل مصنوعی بهتر در سنین جوانی و حتی نوجوانی هم این عمل را انجام داد. 

وی تصریح کرد: کسانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند باید از 3 تا 6 ماه عضلات زانو تقویت شود و سپس به صورت آرام و تدریجی ورزشهای سبک مثل شنا و دوچرخه سواری داشته باشند.

وی در خصوص هدف تعویض زانو تصریح کرد: مهمترين هدف تعویض مفصل زانو از بین بردن دردی است که در زانو بر اثر ساییدگی آرتروز یا روماتیسم یا بر اثر تصادف در جاده شده است.

انتهای پیام/

  

برچسب ها: مفصل ، زانو ، جراحی ، ورزش ، آرتروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار