هدف مشترک گروه بانک‌ جهانی کاهش فقر در جهان با تقویت اقتصادهای ملت‌های فقیر و بهبود معیارهای زندگی مردم، در راستای آرمان‌های توسعه هزاره با حمایت از توسعه و رشد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ گروه بانک جهانی متشکل از پنج موسسه بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه IBRD(تاسیس در 1945)؛ شرکت تامین مالی بین‌المللی(سال 1956)، انجمن بین‌المللی توسعهIDA (سال1960) کارگزاری چند جانبه تضمین سرمایه‌گذاری (1988)؛ و مرکز بین‌المللی حل دعاوی سرمایه‌گذاری (1966) است.

البته عبارت "گروه‌ بانک جهانی" هر پنج موسسه را شامل می‌شود و به‌ویژه به دو موسسه از پنج موسسه یعنی به ‌IBRD , IDA اشاره دارد.

جالب است بدانید هدف مشترک بانک‌ کاهش فقر در جهان با تقویت اقتصادهای ملت‌های فقیر و بهبود معیارهای زندگی مردم، در راستای آرمان‌های توسعه هزاره با حمایت از توسعه و رشد اقتصادی است.

گفتنی است؛ بانک جهانی فعالیت‌های خود را در امر وام‌دهی و ظرفیت‌سازی بر مبنای دو اصل برای توسعه انجام می‌دهد یک ایجاد فضای لازم برای سرمایه‌گذاری، ایجاد مشاغل و رشد پایدار و سرمایه‌گذاری روی مردم فقیر و توانمندسازی آنان برای مشارکت در توسعه.
 
لازم به ذکر است بانک جهانی به 185 کشور عضو تعلق دارد که هیات مدیره آن را تشکیل می‌دهند البته انجام فعالیت‌های عمومی به گروهی کوچک‌تر یعنی هیات مدیران اجرایی تفویض شده و رئیس بانک به‌عنوان رئیس هیات مدیران اجرایی خدمت می‌کند.

شایان ذکر است بانک جهانی حدود 10000 کارمند دارد که در مرکز و بیش از صد دفتر آن در کشورها کار می‌کنند و سامانه World Development  Report از نشریات اصلی آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار