پژوهشگران دلایل درمانی جدیدی برای درمان یکی از خطرناکترین بیماری‌های غیر واگیر در دنیا با استفاده از حمام آب داغ به دست آورده‌اند که می‌تواند برای مبتلایان این بیماری بسیار مفید باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند که حمام آب داغ و یا آب گرم می‌تواند علاوه بر آرام‌سازی عضلات و آرامش اعصاب، سبب کنترل دیابت نیز گردد.

گفتنی است، جریان آب گرم باعث افزایش درجه حرارت مرکزی بدن و فعال‌سازی مکانیزم‌های خنک‌کننده در سطح بدن می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، رگ‌های خونی نزدیک سطح پوست در اثر حرارت منبسط شده حرارت اضافی را دفع می‌کنند این افزایش جریان خون سبب رسیدن مواد مغذی بیشتر به ماهیچه‌ها، سوزاندن چربی‌ها و در نهایت کاهش قند خون مبتلایان می‌شود.

پزشکان در عین حال توصیه اکید می‌کنند که بیماران مبتلا به دیابت در خصوص انجام این شیوه‌ی درمانی حتما با پزشک متخصص خود مشاوره انجام دهند و به صورت خودسرانه به انجام این کار نپردازند.

انجام این شیوه به ویژه در سالمندان مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به فشار خون بالا و یا مبتلایان به مشکلات تنفسی مانند آسم و حساسیت و همین طور بیماران قلبی- عروقی باید با مجوز پزشک صورت گیرد.

آب‌درمانی از قدیم برای درمان بسیاری از امراض مورد استفاده قرار گرفته شده اما علاوه بر رعایت تمامی نکات گفته شده بهداشت و سلامت آب مورد استفاده در استحمام نیز باید بررسی شده باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حمام ، آب داغ ، اعصاب ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.