روزنامه القدس العربی به نقل از منابع نوشت اخضر ابراهیمی قصد ندارد استعفا بدهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربی،‌ یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل بعید دانست اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه،  از سمت خود استعفا دهد.

این منبع تصریح کرد بعید است ابراهیمی پنجشنبه آینده،‌ در زمان تشکیل نشست شورای امنیت   استعفاء دهد چون دبیر کل سازمان ملل و مسئولان شورای امنیت از وی به صراحت خواسته اند مذاکرات میان نظام سوریه و مخالفان این کشور را از سر بگیرد و زمنیه را  برگزاری کنفرانس ژنو سه را  فراهم کند.

این منبع  دیپلمات،‌  درباره مفادی که اخضر ابراهیمی در نشست شورای امنیت پنجشنبه عرضه خواهد کرد  گفت ابراهیمی گزارش مبسوطی درباره کنفرانس ژنو دو عرضه خواهد کرد و این گزارش همراه با ملاحظات وی در زمان مذاکره است و دراین گزارش دیدگاههای ابراهیمی درباره تمامی طرفهای حاضر دراین کنفرانس مشخص خواهد شد. ابراهیمی همچنین دیدگاه خود را درباره گامهای بعدی برای از سرگیری مذاکرات بحران سوریه مطرح خواهد کرد.

این منبع افزود  برخلاف گزارش رسانه ها ابراهیمی لااقل دراین اوضاع که روسها و آمریکائیها درگیر بحران اوکراین شده اند و یا به خاطر اینکه مختار لیمانی مسئول دفتر ابراهیمی قصد دارد از سمتش استعفاء بدهد در فکر استعفاء دادن نیست.  اما درباره اولویتهای روسها و آمریکائیها ( در وضعیت کنونی ) باید گفت ابراهیمی وضعیت موجود را درک می کند ولی با این حال وی به دنبال تضمینهائی از شورای امنیت  برای  جدی بودن از سرگیری مذاکرات خواهد بود .

این منبع گفت قضیه استعفای مسئول دفتر ابراهیمی هیچ ارتباطی با شکست مذاکرات ژنو دو ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار