"کاترین اشتون"، به منظور گفتگو با مقامات بوسنی و هرزگوین درباره ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور که ماه فوریه به تظاهرات خشونت‌آمیز انجامید ، به"سارایوو "سفر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "کاترین اشتون"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به منظور گفتگو با مقامات بوسنی و هرزگوین درباره ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور که ماه فوریه به تظاهرات خشونت‌آمیز انجامید ، به" سارایوو "سفر می‌کند.

براساس بیانیه دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، اشتون در این سفر با مسئولان نهادهای بوسنی و جامعه مدنی درباره شرایط این کشور و نحوه پاسخ آنها به نگرانی‌ها به ویژه نگرانی‌های اقتصادی و اجتماعی مردم گفتگو خواهد کرد.

 براساس این بیانیه ،"کاترین اشتون" گفت:بسیار مهم است که مقامات بوسنی و هرزگوین به این نگرانی‌ها پاسخ دهند و اتحادیه اروپا از تلاش‌های صورت گرفته برای فراهم سازی منافع واقعی به جامعه حمایت خواهد کرد.

بوسنی یکی از فقیرترین کشورهای اتحادیه اروپا است که ماه فوریه با موجی از تظاهرات خشونت آمیز در اعتراض به فقر و دولت مواجه شد. فساد مالی و نزاع بین مسئولان سه قومیت مسلمان ، صرب و کروات موجب تضعیف این کشور شده است.

همچنین بوسنی تاکنون موفق نشده‌است تا تبعیض‌هایی را که مانع دستیابی اقلیت یهودی و کولی‌ها به برخی سمت‌های سیاسی می‌شود ، حذف کند و این شرایطی است که مانع نزدیکی این کشور به اتحادیه اروپا شد و این در حالی است که بوسنی و هرزگوین نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا است.

بروکسل به این دلیل ماه دسامبر تصمیم گرفته بود تا کمک مالی را که پیش از پیوستن بوسنی به اتحادیه اروپا به این کشور اختصاص داده می‌شود در سال 2013 از 87 میلیون یورو به 42 میلیون یورو برساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار