مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک گفت: منطقه یک به لحاظ کوه‌هایی که در شمال تهران است و وجود کاخ‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های مذهبی این منطقه را نسبت به سایر مناطق متفاوت کرده است.

 مجید سعادتمندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سعی شده، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در این مکان‌ها ایجاد شود که شهروندان و گردشگران از این فضا استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: کلیه مسائل گردشگری و همه مسئولیت گردشگری مهمان تهران بر عهده سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران است.
 
سعادتمندی اظهار داشت: این سازمان ستادی تشکیل داده که زارع صفت مدیر عامل این سازمان به عنوان رییس ستاد گردشگری معرفی شده و اعضای ستاد سازمان‌ها، مناطق و نهادهای مرتبط با موضوع، معاونت‌ها، سازمان پارک‌ها، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عضو این ستاد هستند.
 
مدیر مرمز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک تصریح کرد: یک ستاد در هر منطقه‌ای تشکیل شده که شهردار یا قائم مقام شهردار رییس ستاد و مدیر روابط عمومی، معاونین شهردار منطقه، مدیر بازرسی منطقه، مدیر مرکز خدمات اجتماعی عضور ستاد مناطق هستند که در مورد کلیه برنامه‌های مربوط به گردشگری تصمیم‌گیری می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تصمیمات ستاد گردشگری نوروزی شامل تهیه نقشه GIS اماکن گردشگری توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری،‌چاپ 2هزار نسخه بروشور معرفی اماکن گردشگری منطقه توسط واحد تدارکات منطقه و در اختیار قرار دادن آن‌ها جهت توزیع در معاونت اجتماعی و فرهنگی، در اختیار قرار دادن کلیه بروشورهای اطلاع‌رسانی و آموزشی موجود در ادارات و واحدهایی نظیر 137، HSE، ناحیه کوهستان و ادرات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی جهت توزیع در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری نوروزی به مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، اقدام اداره زیباسازی نسبت به اکران مناسب و گسترده بنرهای طرح در سطح منطقه و موارد دیگر است.
 
*اجرای 10سفره هفت سین در 10نقطه منطقه یک
 
محمدرضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این 10نقطه شامل میادین تجریش، نیاوران، ارتش، نوبنیاد ، گل‌ها ، شهرک شهید قائم، ازگل و بلوار اندرزگو، پل پارک‌وی و باقی نواحی است.
 
وی بیان کرد: 7اثر حجمی ثابت یا پرتال به مناسبت نوروز در 10المان یا فاطمةالزهرا در منطقه در طرح استقبال از بهار نصب می‌شود.
 
میرزایی تصریح کرد: 10آبنما در منطقه یک در حال ساخت است که 3عدد از آن در حال جانمایی است.
 
رییس اداره زیباسازی منطقه یک اظهار داشت: آذین بندی و نورپردازی موقت منطقه، ادامه نورپردازی خیابان ولیعصر، نگهداشت پل‌های مکانیزه و پل‌های برقی در این ایام صورت می‌گیرد.
 
میرزایی افزود: نورپردازی المان‌های شهری و المان‌هایی که نورپردازی نشده، نگهداشت پل‌های هوایی عابر پیاده شامل رنگ‌آمیزی و پلی کربنات سقف برای ترمیم روشنایی و نورپردازی پل‌های سواره در دستورکار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: پیرایش شهری عناصر زائد فیزیکی و بصری، ساماندهی المان‌های مفید و مبلمان شهری، نصب عناصر مبلمان شهری در 10معبر، طرح تعویض پرچم‌های سطح منطقه به خصوص پرچم‌های با ارتفاع 55متر و یکپارچه‌سازی منظر سقف در جداره‌های طولی با کارهای گرافیکی در 40نقطه از منطقه در دست اقدام است.
 
وی خاطرنشان کرد: بتن برجسته و کاشی شکسته پل صدر مقداری تا پایان سال و باقی تا فروردین سال 93 انجام می‌گیرد.
 
*تقدیر شهردار ناحیه 10 از شورایاران در روزهای پایانی سال
 
زهرا آرامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این برنامه با هدف تقدیر از عملکرد شورایاران، بررسی مصوبات جلسات قبل، حل بیشتر و بهتر مشکلات باقی مانده در محلات جهت ارائه بیشتر به شهروندان برگزار شد.
 
وی بیان کرد: این برنامه با حضور شاه‌علی شهردار ناحیه ده، حمیدپور معاون شهردار، مدیران سطح ناحیه و شورایاران امروز سه‌شنبه مورخ 20 اسفند ماه در سالن کنفرانس ناحیه برگزار شد.
 
*سرای محله دزاشیب میزبان کلاس آموزش موسیقی(دف)
 
مدیر فرهنگی اجتماعی ناحیه چهار منطقه یک گفت: سرای محله دزاشیب در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 9و30 دقیقه الی 13 برای 10نفر میزبان کلاس آموزش موسیقی (دف) است.
 
اصغر گرمابدری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اداره کل فرهنگی مبنی بر برگزاری کلاس‌های هنری در خانه‌های فرهنگ و هنر سرای محلات، اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه چهار با مشارکت سرای محله دزاشیب میزبان این دوره از کلاس‌ها است.
 
* تشکل کلاس آموزش بافتنی و قلاب بافی در سرای محله دزاشیب
 
مدیر فرهنگی اجتماعی ناحیه چهار منطقه یک در ادامه گفت: این دوره از کلاس‌ها در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 الی 11و30 دقیقه برای 10نفر برگزار می‌شود.
انتهای‌پیام/
برچسب ها: تهران ، نوروز ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار