شهرستان ملكان با داشتن مردماني خونگرم و ميهمان نواز و همچنين ده‌ها آثار تاريخي و مناطق گردشگري خود را براي استقبال از مسافرين نوروزي 93 آماده مي‌كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،پل دختر قلعه‌جوق (مربوط به دوران صفويه)، آب معدنی شورسو ، آرپادره سي، دره گاومیش ئولن، زیارتگاه علی‌بلاغی، مسجد جامع لیلان، قلعه بختک، پل آجری لیلان‌چای ازجمله آثار تاريخي و مذهبي و نقاط ديدني اين شهرستان محسوب مي‌شوند كه همه ساله و بخصوص در ايام نوروز گردشگران و مسافرين زيادي را به خود جذب مي‌كنند.

این شهرستان دارای ۲ بخش شامل بخش‌های مرکزی و لیلان و 3 شهر شامل شهرهاي ملكان،ليلان و مبارك شهر مي باشد. بخش لیلان یکی از شهرهای باستانی ایران است که وجود قلعه بختك ، مسجد جامع و آتشکده‌های باستانی آن گویای شواهد ارزشمندی درباره تاریخ این منطقه ‌مي‌باشد.

مردم شهرستان ملكان از روستايي گرفته تا شهري و از زن گرفته تا مرد بیشتر به کار کشاورزی و باغداری و دامداری و بخصوص تاكداري مشغول بوده و از لحاظ تولید انگور در كشور رتبه دوم و در استان آذربايجان شرقي مقام نخست را دارد.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن در سال 1390، جمعیت شهرستان ملکان در حدود 106118 نفر (2.8 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 25312 نفر برآورد شده است. جمعیت شهری این شهرستان 31487 نفر و جمعیت روستایی آن 74631 نفر و تعداد خانوار آن 29707 خانوار است.

شهرستان ملکان با وسعت 1007 كیلومتر مربع (2.2 درصد مساحت استان) در 150 کیلومتری جنوب غربي تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های بناب و مراغه، از سمت شرق با شهرستان مراغه و از سمت جنوب با شهرستان مياندوآب از توابع استان آذربایجان غربی هم‌مرز است.

فرماندار ملكان از آمادگي مردم ميهمان نواز و دستگاههاي دولتي اين شهرستان جهت استقبال از مسافرين و ميهمانان نوروزي خبر داد.

محمد شيرين زاده گفت :تمام ادارات و نهادها در طول ايام نوروزي دست به دست هم داده و در جهت رفاه حال مسافرين عزيز تلاش خواهند كرد.

وي با بيان اينكه تمام شعب بانك ها موظف شده اند نسبت به پر كردن و رفع اشكالات احتمالي دستگاههاي خود پرداز اقدام نمايند اظهار كرد: همچنين اداره صنعت،معدن و تجارت بر قيمت بازار با همكاري خود اصناف نظارت و شبكه بهداشت نيز بر سلامتي مسافرين عزيز در غذاخوريهاي شهري و بين شهري اقدام خواهد كرد.

مسئول ميراث فرهنگي ملكان نيز از تصويب بخشنامه 15 ماده اي هيات وزيران جهت هماهنگي و انجام وظايف توسط دستگاههاي ذيربط خبر داد.

وحيد خادمي افزود: امسال نيز همانند سالهاي گذشته مسئولين محلي ملكان همكاري لازم را با ستاد تسهيلات نورزوي ملكان بمنظور رفاه حال مسافرين نوروزي انجام خواهند داد./س
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
از تلاشهای جناب آقای خادمی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملکان در جهت ارائه خدمات موثر در امر گردشگری کمال تشکر را دارم.