با موافقت نمایندگان صاحبان مشاغل تعریف شده موظف‌اند دفاتر، اسناد و یا مدارک را برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را براساس آنها تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ‌در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بند 23 این لایحه را تصویب کردند.  
 
بر این اساس صاحبان مشاغل موضوع این طرح موظف‌اند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط از جمله اصول و ضوابط مربوط به تنظیم مربوط به دفاتر جاری موضوع قانون تجارت در خصوص تجار تنظیم می‌شود برای تشخیص درآمد مشمول مالیات نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را براساس آنها تنظیم کنند.  
 
آئین‌‌نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روش‌های نگهداری آنها اعم از مکانیزه و دستی و نمونه اظهارنامه مالیاتی با توجه به نوع و حجم فعالیت حسب مورد برای مودیان مذکور و نیز نحوه ارائه آنها برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات به مراجع ذیربط، حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصاد و دارایی می‌رسد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: جلسه ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار