کرمانشاه /عیدی امسال بیستون:

برداشتن داربست کتیبه بیستون است

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون پیش بینی کرد نوروز امسال بیش از 400 هزار نفر از این اثر باستانی دیدن کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین راعی از آمادگی کامل مجموعه تاریخی بیستون برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

راعی از برداشته شدن داربست های کتیبه بیستون خبر داد و اضافه کرد: دوربین هایی در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند از پایین و با کیفیت مناسب کتیبه را مشاهده کنند.
وی تصریح کرد:حجره های کاروانسرای شاه عباسی نیز برای عرضه صنایع دستی آماده شده و به علاوه آموزش سفال، آموزش قالی بافی، معرفی لباس ها و غذاهای محلی و ... نیز در نظر گرفته شده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون با اشاره به در نظر گرفته شدن غرفه هایی برای آموزش فرهنگی و معرفی آثار باستانی برای کودکان و نوجوانان، ادامه داد: با همکاری هلال احمر چادرهایی برای اسکان موقت مهمانان در نظر گرفته شده است.
وی اشاره ای به همه ویژگی های میراث جهانی بیستون داشت و اظهار کرد: این مجموعه تنها مجموعه کشور است که آثاری از تمام سلسه ها از زمان پارینه سنگی تا پهلوی را در خود جای داده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: اولین اثر با نام "غارشکارچیان" مربوط به دوران پارینه سنگی و حدود 40 هزار سال پیش است و آخرین اثر نیز بهداری پهلوی می باشد.
راعی با اشاره به وجود 27 اثر تاریخی درعرصه مجموعه بیستون، مجسمه هرکول، کاخ نیمه تمام ساسانی، کاروانسرای ایلخانی و ... را از مهمترین آنها برشمرد.
وی همجواری جاذبه های طبیعی در کنار آثار تاریخی را از ویژگی های مهم بیستون دانست که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند/س

برچسب ها: کتبیه ، بیستون ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.