رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: برخی بانوان وآقایان به ما مراجعه کرده اند و گفته اند که همسران ما بصورت مداوم در حال استفاده از وی چت هستند که این اقدام آنان باعث تزلزل کانون خانواده شده و حتی منجر به جدای و طلاق گردیده است .

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سیدمحسن عرفانی صبح امروز( چهارشنبه21 اسفندماه ) در نشست خبری با خبرنگاران  در دفتر پلیس فتا خراسان‌رضوی، با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی در روزهای پایانی سال گفت : کلاهبرداران فضای مجازی در خریدهای اینترنتی از عدم اطلاع یا کم‌دقتی خریداران استفاده کرده و نسبت به کلاهبرداری اقدام می‌کنند .
 
رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی در خصوص صفحاتی که در فضای اینترنت ناخواسته باز می‌شود و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه‌ی خدمات هستند، گفت: این صفحه‌ها قابل اعتماد نیست و ممکن است تقلبی باشد . 

عرفانی خاطرنشان کرد: شهروندان به‌هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و موسسات مالی یا خریدهای اینترنتی، از ذخیره کردن نام کاربری و رمزعبور در رایانه خودداری و از صفحه کلید مجازی استفاده کنند . 

وی با اشاره به جعل صفحات پرداخت بانک‌ها و هدایت افراد به صفحاتی مشابه و اقدام به سرقت اطلاعات کاربری آنان توسط کلاهبرداران یادآور شد: شهروندان باید آدرس صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی را به دقت بررسی کنند، در صورت عدم درج نماد یک قفل یا عبارت https:// کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک،بدانند صفحه جعلی است .  
 
عرفانی با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در کاهش جرائم و آسیب‌ها خاطرنشان کرد : طبق ارزیابی‌ها، بیشتر شاکیانی که در فضای سایبری آسیب می‌بینند، اخبار و هشدارها را مطالعه نمی‌کنند،.سرهنگ عرفانی در ادامه این نشست خبری به یک مورد سرقت از حساب یکی از شهروندان اشاره کرد و افزود چندی قبل یکی از همشهریان که پزشک نیز بود با مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت غیر قانونی بیش از 900میلیون ریال از حسابش طی چند مرحله خبر داد.  
 
وی افزرود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا با بررسی های لازم موفق به ردیابی سارق شدند . که مشخص شد فرزند 34 ساله این پزشک با داشتن رمز کارت عابر بانک پدرش و ایجاد رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی به مبلغ 900میلیون ریال طی 8 مرحله کرده بوده است . این مقام انتظامی با هشدار به خانواده ها خواستار دقت نظر افراد در خصوص در اختیار گذاشتن کارت و رمزعابر بانک به دیگران شد.  
 
 سرهنگ عرفانی با اذعان به اینکه خراسان رضوی در رتبه دوم جرائم انترنتی در کشور است افزود: اکثر مجرمان بومی این استان نیسنتد .وی به نکته‌ای نیز اشاره کرد که امسال با توجه به رشد آگاهی مردم ، ما با کاهش 64درصدی جرائم مالی روبرو بوده ایم .
 
سرهنگ عرفانی ادامه داد: با توجه به استفاده برخی از شهروندان از وی چت و وایبر هشدار داد موارد متعدد شکایت از سوی خانواده ها مبنی بر هتک حرمت و بردن آبروی افراد با انتشار برخی مطالب و تصاویر به دست ما رسیده است . حتی در چند مورد برخی بانوان وآقایان به ما مراجعه کرده اند و گفته اند که همسران ما بصورت مداوم در حال استفاده از وی چت هستند که این اقدام آنان باعث تزلزل کانون خانواده  شده و حتی منجر به جدای و طلاق گردیده است .
 
عرفانی افزود:شهروندان میتوانند با شماره‌های 05112183918- 05112183893 با کارشناسان ما در پلیس فتا تماس بگیرند و ازمشاوره های لازم برخوردار شوند.








 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار