مدیر شیلات جهاد کشاورزی همدان از تولید سالانه 3 میلیون و 2هزار قطعه ماهی زینتی دراین استان خبرداد.

علی دولودرگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ، افزود: هم اکنون  32 واحد تولید و پرورش ماهی‌ زینتی دراستان فعال است.
وی با بیان اینکه واحدهای تولید ماهی‌های زینتی در استان در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی فعالیت دارند، درآمدزایی را هدف اصلی ایجاد واحدهای تولید ماهی زینتی در استان عنوان کرد.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در پرورش ماهی‌های زینتی استان همدان ظرفیت‌های بالایی وجود دارد ، گفت: هم اکنون بازارهای ملی و خارجی نیز توجه شگرفی به انواع ماهی‌های زینتی دارند که با این وصف ورود به این عرصه درآمدزایی بالایی نیز خواهد داشت.
وی، نیاز آبی کم، کاهش واردات، استفاده بهینه از امکانات و رشد اقتصادی فعالان تولید ماهی‌های سنتی را از دیگر اهداف ایجاد مجتمع‌ها و واحدهای تولید ماهیان زینتی در استان همدان عنوان کرد.
دولو با بیان اینکه هم اکنون 571 واحد پرورش انواع آبزیان دراستان فعال است، خاطرنشان کرد: در راستای تنوع‌بخشی به گونه‌های پرورش ماهی، ماهی آزاد دریای خزرکه گونه‌ای کم یاب و با ارزش است نیز دراستان همدان پرورش داده می‌شود.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: در راستای ایجاد واحدهای پرورش ماهی و ماهی‌های زینتی ، اداره شیلات استان همدان آمادگی صدور مجوز برای افراد علاقه مند و دارای مهارت به منظور پرورش و تولید ماهی را دارد و در این زمینه تسهیلاتی را نیز در اختیار متقاضیان مستعد قرارمی‌ دهد./س
برچسب ها: ماهی ، تزیینی ، قطعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.