رهبر حزب اسلامي افغانستان تنها راه ثبات در افغانستان را خروج نيروهاي بيگانه از اين کشور دانست و تاکيد کرد طالبان افغانستان به صورت مستقيم از برخي کشورهاي عربي کمک دريافت مي کند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيونی الميادين، "گلبدين حکمتيار " رهبر حزب اسلامي افغانستانتاکيد کرد طالبان افغانستان به صورت مستقيم از برخي کشورهای عربي کمک دريافت می ‌کند. 

حکمتيار که در گفتگويي با الميادين سخن مي گفت ضمن اعلام اين مطلب افزود مذاکراتي که طالبان افغانستان زير نظر کشورهاي عربي با دولت افغانستان انجام مي دهد در حد خود کار بدي است. 

وي افزود امضاي توافقنامه دولت افغانستان براي باقي ماندن دائمي پايگاه هاي آمريکايي در افغانستان باعث شد وي عليه آمريکايي ها و همه کساني که به آنها کمک مي کنند، سلاح به دست بگيرد. حکمتيار نتايج هرگونه انتخاباتي را که  تحت اشغال بيگانگان در افغانستان برگزار شود، مورد ترديد قرار داد. 

حکمتيار گفشت: به نظر ما برگزاري هرگونه انتخاباتي در حالي که افغانستان تحت اشغال است نتايج عادلانه و سالمي در بر ندارد. ما از اصل با دولتي که بر اساس اهداف اشغالگران روي کار بيايد مخالفيم. موافقت ما با انتخابات و تشکيل دولت در حالي که اشغالگران آمريکايي هنوز در اينجا هستند به اين معناست که  اشغالگري آمريکا در افغانستان را پذيرفته ايم. 

حکمتيار خروج نيروهاي آمريکايي از افغانستان را تنها راه برقراري ثبات در اين کشور دانست و تاکيد کرد افغان ها بايد مشکلات را خودشان و بدون دخالت خارجي حل کنند. 

وي گفت: من حضور نيروهاي بيگانه را در افغانستان نمي يپذيرم و نخواهم پذيرفت. تنها راه ثبات افغانستان خروج نيروهاي خارجي است. آمريکايي ها بايد بگذارند مشکلات را خودمان حل کنيم و مردم افغانستان نظام اسلامي را که زندگي خوبي براي آنها تامين مي کند، انتخاب کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار