رهبر حزب اسلامی افغانستان در اظهارات تازه ای گفته است پس از آن که نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند، او به کابل خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، حکمتیار که نیروهای تحت امرش در چهارده سال گذشته علیه دولت افغانستان و نظامیان خارجی حاضر در این کشور جنگیده اند، این اظهارات را در پاسخ به پرسش های خبرگزاری آسوشیتد پرس عنوان کرده است.

او به این خبرگزاری گفته است: من در کشورم بودم، هستم و خواهم بود و زمانی که خارجی ها بروند، به یاری خدا مرا در کابل خواهید دید. این منبع خبری افزود: رهبر حزب اسلامی که در زمان حاکمیت طالبان بر افغانستان در تهران بسر می برد، پس از سقوط حکومت طالبان ناگزیر به ترک ایران شد و از آن زمان تاکنون محل اقامت او مشخص نیست.

در سال های گذشته حدس و گمان هایی در مورد حضور حکمتیار در خاک پاکستان مطرح شده اما نزدیکانش می گویند که او در افغانستان است.

گلبدین حکمتیار همچنین برقراری صلح واقعی و منصفانه در افغانستان، خروج تمام نیروهای خارجی و برگزاری انتخابات در سال 2016 را به عنوان پیش شرط های خود برای دست برداشتن از جنگ بیان کرده است.

او در گذشته نیز این خواسته ها را تکرار کرده بود. در حال حاضر نزدیک به 13 هزار نیروی خارجی در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان بسر می برند و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که دستکم 5 هزار نظامی این کشور پس از سال 2016 نیز در افغانستان باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار