مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: راهکار معضلات فرهنگی اطمینان به نسل جوان معتقد و با ایمان انقلاب اسلامی است، همچنین بایستی مقابل سکولاریزه‌ کردن فرهنگ را گرفت و در همه عرصه‌ها اجازه تفکیک دین و ارزش‌های دینی از حوزه فرهنگ را نداد.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره معضلات فرهنگی که دغدغه "مقام معظم رهبری" و آحاد ملت است، اظهار داشت: آنچه امروز موجب دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ شده ناشی از هم‌جهت نبودن سیاست دولت با سیاست‌های فرهنگی کلان کشور، عدم اعتقاد کامل مسئولین فرهنگی به تهاجم فرهنگی دشمن بوده است.

وی ادامه داد: اختلاف نظر در شیوه فعالیت‌های فرهنگی و مبهم‌ بودن نقش دولت در عرصه فرهنگی از مجموعه عواملی است که موجب شده است دولت‌ها به مسائل فرهنگی بهای لازم و کافی را نپردازند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه همواره بخش فرهنگی در بودجه و اعتبارات مظلوم واقع شده است، افزود: در بیشتر موارد مسئولان فرهنگی تخصص لازم در این زمینه را نداشته و با فرهنگ دینی و اسلامی آشنایی کافی ندارند.

ترقی با تاکید براینکه دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی مسیر فرهنگ را مناسب دیده‌اند، تصریح کرد: امروزه نفوذ دشمنان در سینما، مطبوعات، رسانه‌ها، هنر و همه حوزه‌های فرهنگی برای تغییر ایده و اندیشه مردم، منحرف کردن گرایشات فرهنگی آنان و سوزن‌بانی خواسته‌های نسل جوان به منظور دورکردن نسل آینده از آرمان‌ها و اهداف انقلاب صورت می‌گیرد.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با ابراز تاسف از بی‌تدبیری برخی مسئولان فرهنگی کشور که به بهانه امنیتی نکردن حوزه فرهنگ در این زمینه سرمایه گذاری نکردند، اضافه کرد: این مسئولان حتی از نیروی مناسبی برای مسئولیت‌های فرهنگی استفاده نکردند، بلکه به نوعی سرنوشت فرهنگ کشور را به افراد غیرمسئول، غیر متعهد، و فاقد غیرت دینی و شناخت مبانی اسلامی سپردند.

وی با اشاره به مواردی از بی‌تدبیری مسئولان و متولیان امر فرهنگ کشور، ادامه داد: ما هنوز نتوانسته‌ایم به طورکامل دروس دانشگاهی و مدارس کشور را منطبق با اسلام کنیم، حتی نتوانسته‌ایم معلمان و اساتید را به نحوی تربیت کنیم تا در آموزش به نسل‌های جوان اعتقاد کامل به آرمان‌ها و انقلاب را بیاموزند.

ترقی افزود: هنوز نتوانسته‌ایم با تهاجم فرهنگی غرب با قدرت مبارزه کنیم بلکه به عکس از هرجایی که کم آوردیم سعی کردیم از بودجه فرهنگی کاسته و به دیگر بخش‌ها اضافه کنیم، بنابراین دشمنان ایران اسلامی متوجه ضعف و آسیب‌های ما شده‌اند و به آن ضربه می‌زنند.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات رهبری تاکید کرد: راهکار این است که به نسل جوان معتقد و با ایمان انقلاب اسلامی اطمینان کرد و حوزه فرهنگ را به این قشر جوان و دلسوز داد، همچنین بایستی مقابل سکولاریزه‌ کردن فرهنگ را گرفت و در همه عرصه‌ها اجازه تفکیک دین و ارزش‌های دینی از حوزه فرهنگ را نداد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی کشور با یک فرماندهی واحد از سیاست واحدی تبعیت کنند، که نظارت بر کار آنان و سازمان‌دهی دقیق نهادهای فرهنگی زیر نظر رهبری باشد و به عبارتی به دستگاه‌های فرهنگی فراقوه‌ای نگریسته شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه بایستی مقابل تهاجم فرهنگی دشمن و رسانه‌های آن‌ها جبهه قوی و متعهدی تشکیل شود، خاطرنشان کرد: در نظام بودجه‌ریزی کشور اعتبارات فرهنگی از مظلومیت خارج شده و به سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کند به طوری که دربرگیرنده تمام بخش‌ها باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مقام ، معظم ، رهبری ، دغدغه ، فرهنگ ، معضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار