دومین کنفرانس ملی سامانه های مراقبتی پسیو در دانشگاه شیراز با حضور 400 کارشناس از دانشکده های صنعتی شریف، شیراز، شاهد، صنایع الکترونیک و نیروهای وزارت دفاع آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

"اصطلاح پسیو" در واقع سیستم و یا سامانه ای است که بدون ارسال سینگال اطلاعات را دریافت می کند.

دبیر دومین کنفرانس ملی سامانه های مراقبتی پسیو گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس دو روزه تبادل نظر متخصصان حوزه مخابرات الکترونیک به منظور شناسایی نیازهای واقعی کشور در بخش ارتباطی و مخابراتی است.

عزیزالله جمشیدی ادامه داد: 146 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد 84 مقاله به صورت پوستر و 20مقاله هم برای ارایه به صورت سخنرانی پذیرفته شده است .

وی عمده محورهای این کنفرانس علمی را مراقبت و رهگیری پسیو رادیویی، مراقبت و رهگیری پسیو سوناری، مراقبت و رهگیری پسیو صوتی و لرزه ای، مراقبت و رهگیری پسیو الکترووابتیک، مراقبت و رهگیری پسیو مغناطیسی، کاربردها و نیازهای عملیاتی و فناوری های مربوطه از جمله: آنتن، مدارات گیرنده، سنسورها و پردازش های ارائه ای دانست.

این مسوول با بیان اینکه ارتباط بسیار مناسبی بین دانشگاه شیراز و صنایع الکترونیک برقرار است، افزود: از بین 24 عضو هیات علمی مخابرات الکترونیک دانشگاه شیراز 17 نفر در بخش مخابرات فعالیت می کنند که نشان از پتانسیل موجود در این حوزه دارد.

وی گفت: 150 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مخابرات الکترونیک در دانشگاه شیراز هم اکنون مشغول به تحصیل هستند./س

انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاحیه ، همایش ، ملی ، پسیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.