دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به ایستادگی مسلمانان در مقابل هجمه‌ها اشاره کرد و گفت: این ایستادگی‌ها به دلیل زنده بودن اسلام بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در اختتامیه همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که بعدازظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم الگوی بیداری اسلامی را در جهان اسلام تصری دهیم البته اجلاس بعدی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با حوزه و اساتید عراق جلسه‌هایی را به صورت ترکیبی با محتوای بالا تشکیل دهیم.  
 
وی تصریح کرد: تشکیل چنین اجلاسی پاسخ عملی به کسانی بوده که القا می‌کنند اسلام برای نیازهای امروز پاسخگو نیست به همین خاطر تعداد عظیم اساتید جهان اسلام که سال‌های طولانی برای اسلام وقت صرف کرده‌اند حکایت از این دارد که اسلام هنوز کارآمد است و ما اکنون تجدید حیات اسلامی را داریم که هزار سال پرچم‌دار علم و معرفت بوده و حالا مقدمات حرکت فراهم شده است.
 
وی به ایستادگی مسلمانان در مقابل هجمه‌ها اشاره کرد و افزود: این ایستادگی‌ها به دلیل زنده بودن اسلام بوده است.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان داشت: از سال 488 قمری تا 616 قمری از شرق و غرب مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفتند و اگر امروز به مسلمانان تهاجم می‌شود برای اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد بلکه مسلمانان بارها با مشکلات این چنینی روبه رو بودند و برآن‌ها فائق آمدند لذا اگر از لحاظ نظامی شکست خوردند از نظر فرهنگی پیروز شدند.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در جنگ‌های اول و دوم جهانی سرزمین ایران اشغال شد اما امروز فرهنگ اسلامی در جهان توسعه یافته و در مغرب زمین از همت اسلام می‌ترسند، به همین خاطر دلیلی ندارد دختر 12 ساله‌ای را با روسری به مدرسه راه نمی‌دهند چراکه آن‌ها از روسری نمی‌ترسند بلکه از عقیده زیر روسری می‌ترسند.  
 
وی اضافه کرد: بوش پس از 11 سپتامبر گفت "جنگ صلیبی دیگری آغاز شده است اما مسلمانان هیچ گاه به کشوری تعرض نکردند و همواره از خود دفاع کرده‌اند" و این امر بدین خاطر است که در مقابل تهاجم فرهنگی حالت تدافعی گرفتند و گرنه چه دلیلی وجود دارد مسلمانان برای حداقل‌های خود آزادی نداشته باشند.
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی از سه سال پیش شروع شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در 14 بهمن 1389 در نماز جمعه گفتند این بیداری اسلامی است اما غربیان گفتند که بهار عربی است البته بهار عربی باید با ناسیونالیسم عربی همراه باشد اما مردم با شعار الله اکبر به میدان آمدند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: مجمع بیداری اسلامی و اجلاس دو روزه همگی علیه این وجه انحرافی یعنی وهابی‌گری و تکفیری‌ها اعم شیعه و سنی سخن گفتند و چه طور ممکن است گوینده لا اله الا الله را تکفیر کنند.
 
ولایتی ادامه داد: امروز ما شاهدیم که تهاجم غربی‌ها در کشورهای اسلامی قوت و وسعت گرفته اما در عین حال شکست‌های سختی را متحمل شده‌اند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آن‌ها در افغانستان شکست خوردند چون مردم این کشور مقاومت کردند البته همه چیز را تخریب کردند و فقط مردم آزاده افغانستان هستند که در مقابل غرب و شرق ایستاده‌اند و هم اکنون به رئیس‌جمهوری افغانستان فشار می‌آورند تا با آمریکایی‌ها قرارداد امضا کند.

وی تصریح کرد: غربیان در عراق هم شکست خوردند و بیش از یک هزار میلیارد و به گفته بعضی‌ها 2 هزار میلیارد خسارت به آن‌ها وارد شده البته در سوریه هم شکست خوردند.
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: کسانی که در سوریه کشته شدند از 80 کشور دنیا بودند که در بین آن‌ها از تازه مسلمان شده‌ها هم بود که سر سوری‌ها را می‌بریدند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: یک نفر از چچن آمده بود و سر 340 سوری را از بدن جدا کرد و کشورهایی که از آن‌ها حمایت کردند بویی از دموکراسی نبرده‌اند.
 
ولایتی تصریح کرد: بعضی گروه‌ها فریب خوردند و فکر کردند با کمک آمریکا و اسرائیل می‌توانند حکومتی را در سوریه ایجاد کنند اما چه طور ممکن است با کمک اسرائیل و مرتجعین حکومتی ساقط شود و دولتی ایجاد شود به همین خاطر مردم سوریه در برابر این‌ها ایستادند.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: آنچه که ایران می‌گوید این است که مشکل سوریه باید با راه حل سیاسی و مشارکت سیاسی انجام شود البته نه با حضور سازمان ملل چون به آن اعتماد نداریم بلکه با انتخابات آزاد و با حضور کشورهای اسلامی به همین خاطر مبارزه سیاسی ترور و انفجار ندارد و مردم سوریه مثل هر جای دیگر حق انتخاب دارند اما تحت فشار مرتجعین نیستند.

ولایتی با تاکید بر اینکه مردم ایران، حزب‌الله لبنان و عراق از مردم سوریه حمایت می‌کنند، ادامه داد: غربی‌ها برای اولین بار باعث از هم‌پاشیده شدن سومالی شدند و این کشور سالهاست که حکومت ندارد و می‌خواستند همین وضعیت را در افغانستان و سوریه پیاده کنند البته در لیبی این کار را کردند و جاهایی که نفت دارد هم‌اکنون مورد حمایت غرب است و می‌خواهند این کشور را تجزیه کنند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: این پدیده پلید در صحنه بین‌المللی به اوکراین رسیده و مردم پیشرفته، متمدن، صاحب صنعت و کشوری که پرچم مستقل در زمان شوروی داشته را هم می‌خواهند چنین اقدامی علیه آن انجام دهند و مقصر اصلی آمریکا و کشورهای اروپایی هستند که قصد خط آمریکایی دارند و کاری کردند که این کشور دارای تمدن طولانی تجزیه شود.  
 
وی تصریح کرد: آنچه که نطفه‌ و مراکزش در جهان اسلام شکل گرفته اجابت دعوت جمهوری اسلامی ایران توسط بزرگان شرق و غرب و شیعه و سنی بوده و هیچ کجا تریبونی آزادتر از جمهوری اسلامی ندارد که اظهارات خود را بگویند.   
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: آنچه که در آن اجلاس دو روزه بود،‌ نوآوری و ایجاد الگویی برای کشورهای اسلامی بود البته تصویب شده که اجلاس بیداری اسلامی در کشورهای دیگر هم تسری پیدا کند.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: اولین هدف جبهه مقاومت آزادی فلسطین بوده و امیدواریم بتوانیم با امامت مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.  
 
گفتنی است در مراسم اختتامیه از فعالان و نخبگان اجلاس بیداری اسلامی تقدیر و تشکر به عمل آمد.  
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: دبیر ، کل ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار