در جریان بازدیدهای روزانه از املاک در حال ساخت منطقه هفت برای ملک‌های متخلف نامه توقف عملیات ساختمانی و رفع خلاف نیز صادر و درب املاک غیرمجاز نیز پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پویا میرمسعودی شهردار ناحیه یک منطقه هفت گفت: اداره شهرسازی و معماری ناحیه یک اقدام به رسیدگی به 55پرونده شهرسازی و معماری در این ناحیه کرد.

وی همچنین از بازدید 65ملک در حال ساخت خبر داد و افزود: در جریان این بازدید برای ملک‌های متخلف نامه توقف عملیات ساختمانی و رفع خلاف صادر و درب املاک غیرمجاز نیز پلمپ شد.

وی تصریح کرد: در راستای تکریم شهروندان به 15مورد از پیام‌های ثبت شده شهروندان در سامانه 137 نیز پاسخ داده شد.

وی در ادامه ابراز داشت: در راستای ارائه خدمات پزشکی رایگان به شهروندان، با همکاری اداره سلامت ناحیه یک به مناسبت روز نیکوکاری اقدام به انجام تست قند و فشار خون ویژه ساکنین این ناحیده در سرای محله نظام‌آباد کرد.

پویا میرمسعودی با تاکید بر لزوم اصلاح شیب معابر و تسهیل تردد شهروندان و عبور و مرور وسائط نقلیه یادآور شد: در همین راستا لکه‌گیری آسفالت در خیابان‌های شهید آیت‌الله مدنی، سلمان فارسی و پازوکی توسط نیروهای پرتلاش فنی و عمران ناحیه یک انجام شد.
وی با اشاره به احداث کانیوکتابی در خیابان بخشی‌فر، از اجرای عملیات مرمت جداول و کانیو جانبی در خیابان‌های دماوندف بخشی‌فر، شهید آیت‌الله مدنی و فشامی نیز خبر داد.
وی افزود: با توجه به تسهیل تردد شهروندان و همچنین زیباسازی معابر شهری، باهمکاری نیروهای پرتلاش 137 ناحیه یک زوائد فیزیکی از معابر ناحیه از جمله خیابان شهید آیت‌الله مدنی، تقاطع خیابان محمودی جمع‌آوری شدند.

شهردار ناحیه یک به مرمت سنگدال واقع در خیابان بخشی‌فر اشاره کرد و اظهار داشت: نصب دریچه در بزرگراه امام علی(ع) و رفع خطرات عبور و مرور عابرین و وسائط نقلیه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این ناحیه است.

*پاسخ به 30مورد پرونده کسر از آمار/ تشریح فعالیت‌های ناحیه سه

محمدجواد خسروی شهردار ناحیه سه منطقه هفت گفت: در راستای نظارت و کنترل نحوه اجرای ساخت و سازهای ناحیه سه، بازدید از املاک در حال ساخت در این ناحیه انجام شد.

وی افزود: بازدید از 16ملک در حال ساخت انجام شد و در مجموع برای 7ملک نامه اخطار توقف جهت عملیات ساختمانی صادر شد.

خسروی همچنین با اشاره به بازدید از 3ملک دارای مجوز تعمیرات غیراساسی تصریح کرد: با توجه به لزوم رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شهروندان پاسخگویی به 30مورد کسر از آمار، 4مورد پیام‌های سامانه 137 نیز پاسخ داده شد.

وی در ادامه اشاره کرد: مرمت کفپوش پیاده رو و سواره‌رو خیابان بهار نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید شهردار منطقه بررسیدگی به نظافت و پاکسازی معابر، اداره امور شهری ناحیه سه اقدام به پاکسازی و شستشوی المان‌های شهری درمعابر ناحیه از جمله خیابان شهید مفتح کرد.

خسروی از نظارت و کنترل نحوه اجرای طرح‌های عمران در آستانه فرا رسیدن فصل بهار در این ناحیه خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اجرا یطرح استقبال از بهار و همچنین نوسازی و بهسازی فضای شهر و المان‌های شهری، با تلاش نیروهای اداره فنی و عمران طرح‌هایی در همین راستا در سطح ناحیه سه اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح‌های عمرانی با توجه به پاسخ‌گویی نیازهای شهروندان، در سطح محلات در حال اجرا است.

*رفع خلافی برای 10ملک/ تشریح فعالیت‌های ناحیه پنج

در جریان بازدیدهای روزانه از منطقه هفت برای 10ملک رفع خلافی صادر شد.

علی حیدری شهردار ناحیه پنج منطقه هفت گفت: در راستای نظارت و کنترل نحوه اجرای ساخت و سازهای ناحیه پنج، بازدید از پروژه‌های در حال ساخت در این ناحیه انجام شد.

وی افزود: بازدید از 28ملک در حال ساخت انجام شد و در مجموع برای 10ملک نامه رفع خلاف صادر شد.

حیدری همچنین با اشاره به لزوم تکریم شهروندان و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات آنها تصریح کرد: به پیام‌های درج شده شهروندان در سامانه 137 پاسخ داده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: جشنواره هفت سین در مدارس ناحیه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان علاوه بر نمایش استعدادهای خود در ساخت سفره هفت سین به وسیله دورریختنی‌ها به استقبال بهار خواهند رفت.

حیدری همچنین یاآور شد: به منظور استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود در محلات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای پرورش ایده‌های خلاق شهروندان و همچنین بهره‌مندی مالی بعنوان سرپرست خانوار، غرفه‌های کارآفرینی در سرای محلات ارامنه جنوبی، مجیدیه ، دبستان و قصر برپا شد.

*رای ماده صد برای 6پرونده/ تشریح فعالیت‌های ناحیه دو

لیلا موسایی شهردار ناحیه دو منطقه هفت گفت: در راستای نظارت و کنترل بر نحوه ساخت و سازهای املاک در ناحیه دو، بازدید از املاک در حال ساخت این ناحیه انجام شد.

وی از بازدید 40ملک در حال ساخت در محدوده محلات خواجه نظام الف و ب خبر داد و افزود: در این بازدید برای 17ملک اخطار 48ساعته و توقف عملیات ساختمانی صادر شد.

موسایی با اشاره به بازدید از پرونده‌های اجرای احکام و صدور رای ماده صد برای 6پرونده یادآور شد: به منظور رسیدگی به درخواست‌های شهروندان به پیام‌های ثبت شده مردمی در سامانه‌های 1888 و 137 پاسخ داده می‌شود.

وی در ادامه به نصب پل بر روی انهار در خیابان‌های خواجه نصیر شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: شستشو و لایروبی انهار، حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان پیچ شمیران و خیابان‌های نامجو و قجاوند نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این ناحیه است.

موسایی اعلام کرد: در راستای رفاه حال شهروندان و اصلاح شیب معابر، عملیات لکه‌گیری آسفالت درمعابر محله خواجه نصیر حقوقی انجام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت فضای سبز در ارتقاء سطح سلامت شهروندان و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، نهال رایگان در میان ساکنین ناحیه دو در سرای محله خواجه نظام غربی(بوستان سپیدار) توزیع شد.

موسایی شهردار ناحیه دو همچنین بیان داشت: در راستای ارائه خدمات رفاهی به شهروندان تسهیل تردد آنها و همچنین اصلاح شیب معابر اقداماتی از قبیل احداث کانیو جانبی و نهر، نصب جدول و روکش آسفالت در خیابان‌های موثق، انقلاب، آغالی اصفهانی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور نگهداشت المان‌های ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی، عملیات نصب تابلو‌های هدایت مسیر و شناسایی صفحه‌های انتظامی، اجرای خط‌کشی و نصب پل فلزی در خیابان‌های شیخ صفی، حقوقی و کشواد نیز اجرا شد.

*اجرای مسابقات ورزشی در بوستان‌های منطقه هفت

در آستانه سال نو و به منظور ایجاد شور و نشاط در میان شهروندان مسابقات ورزشی تا تاریخ 13فروردین ماه 93 در بوستان‌های منطقه هفت برگزار می‌شود.

محمد حیدری مدیر اداره ورزش شهرداری منطقه هفت با تاکید بر اهمیت ورزش و لزوم توسعه و تعمیم آن در میان شهروندان گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، اداره ورزش منطقه هفت اقدام به برگزاری برنامه‌های ورزشی ویژه شهروندان در بوستان‌های سپیدار، شهدای جوان، شهید آوینی، شهید یناکی و باغ موزه قصرکرد.

وی افزود: در آستانه سال نو و به منظور ایجاد شور و نشاط در میدان شهروندان، برنامه‌های متنوع ورزشی و تفریحی در بوستان‌های منطقه هفت اجرا می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این مسابقات ورزشی و سرگرم‌کننده در رده‌های سنی مختلف و رشته‌های متنوع ورزشی از قبیل دارت، بدمینتون، آمادگی جسمانی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در مسابقات، روزهای جمعه از ساعت 8تا11 به بوستان‌های مزبور مراجعه کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات تا تاریخ 13فروردین ماه 93 ادامه دارد و در انتهای مسابقات نیز به 12نفر برتر به رسم یادبود جوایز نفیس ورزشی اهدا می‌شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: اخبار ، منطقه ، هفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار