وعدهٔ غذایی صبحانه می‌تواند برای بیماران دیابتی با رعایت اصولی یکی از خوش طعم‌ترین وعده‌های غذایی در طول روز باشد و سلامت و انرژی مورد نیاز آن‌ها را به طور کامل تامین نماید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، افراد مبتلا به بیماری دیابت می‌توانند با رعایت رژیم غذایی سالم و تحت نظارت پزشک متخصص قرار داشتن از یک زندگی طبیعی همانند سایر افراد سالم بهره‌مند شوند. 

گفتنی است، پژوهشگران خوردن وعدهٔ صبحانه را برای افراد مبتلا به دیابت بسیار ضروری می‌دانند، زیرا این وعده می‌تواند سبب کاهش اشتهای آن‌ها در طول روز و همینطور تامین انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزانه شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند پزشکان در وعدهٔ صبحانه به افراد دیابتی توصیه می‌کنند، خوردنی‌هایی مانند شیر بدون چربی یا ماست بدون چربی را قرار دهند، همینطور مصرف نیم فنجان میوه تازه شامل مخلوطی از توت فرنگی، موز و یا حتی ذغال اختهٔ آبی می‌تواند بسیار مفید باشد. 

در کنار مصرف میوه و لبنیات کم چرب، این دسته از افراد می‌توانند دانه‌های آجیل فاقد نمک را به میزان کم مصرف نمایند. 

در خصوص فیبر‌ها، مصرف غلات کم شکر و همینطور بلغور جوی دو سر ساده می‌تواند علاوه بر خاصیت سیر کنندگی، مانع از افزایش بیش از اندازه قند خون این افراد شود. 

در کل پزشکان به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند از خوردن مواد غذایی پر چرب و شیرین، مواد غذایی حاوی نشاسته بالا، گوشت دارای چربی و همینطور لبنیات پرچرب اجتناب نمایند و در عوض از میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود بهره بگیرند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، تغذیه ، قندخون ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار